Switch to English Language Passer en langue franÁaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,933   Posts: 1,585,579   Online: 771

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11

Thread: Durst M70

Shooter
    35mm

Durst M70

Ik gebruik de Durst M70 met condersormodule als vergroter. Nu wil ik de variocontrast module aanschaffen, maar deze wordt sinds enkele maanden niet meer gemaakt. Heeft iemand misschien tips voor goed gesorteerde fotozaken die hem misschien (nieuw of tweedehands) nog op de plank hebben liggen.

Alvast bedankt voor alle informatie,
    Walter

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Kijk eens op www.marktplaats.nl of www.fotoapparatuur.nl of www.kamera-express.nl Foto Anno Bakker te Hoogeveen heeft dokaspullen. Of Dokathuur te Zevenbergschenhoek tel:0168-456021
    Heeft Durst of de Ned.importeur er geen meer liggen? www.durst.it
    Succes
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by clogz
    Foto Anno Bakker te Hoogeveen heeft dokaspullen.
    Mijn werk is vlakbij Anno Bakker, dus loop ik er af en toe binnen. Helaas heeft Anno Bakker onlangs tweederde van zijn 2e hands dokaspullen opgeruimd. Er staan nog maar twee of drie vergroters (laborator 1000 en IFF geloof ik) en wat accessoires. Chemie en papier beperkt zich tot een tiental flesjes en vier of vijf pakken papier. Alweer een goede fotohandelaar naar de haaien. En dat terwijl de markt zich aan het concentreren is op enkele aanbieders. Hopelijk blijven Dokathuur en Wolt wel bestaan.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Wellicht blijven er in Nederland maar enkele fotozaken over die dokaspullen, zowel apparatuur als chemicaliŽn en papier, blijven leveren in de toekomst. Hier in Rotterdam is er tenminste eentje over die zijn assortiment heeft uitgebreid en die toch een gat in de markt ziet. Gelukkig maar.
    Hans

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Welke ?
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    De winkel waar ik het over heb is Foto Klein Professional. Er is daar een aardig assortiment van Agfa, Ilford, Amaloco en Tetenal. Er is ook de nodige vakkennis in huis en de bereidheid dingen te bestellen, tref je ook niet zo vaak aan. www.fotoklein.nl dan klik je op professional.
    Hans

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by clogz
    De winkel waar ik het over heb is Foto Klein Professional. Er is daar een aardig assortiment van Agfa, Ilford, Amaloco en Tetenal. Er is ook de nodige vakkennis in huis en de bereidheid dingen te bestellen, tref je ook niet zo vaak aan. www.fotoklein.nl dan klik je op professional.
    Hans
    Dankjewel. Uiteindelijk blijven er in Nederland misschien een handjevol doka-verkopers over. Het is goed om te weten dat Foto Klein Professional daarbij hoort.

.
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by argentic
    Dankjewel. Uiteindelijk blijven er in Nederland misschien een handjevol doka-verkopers over. Het is goed om te weten dat Foto Klein Professional daarbij hoort.

.
    Foto Klein professional is inderdaad een prima zaak, ik koop er al mijn spullen. Helaas konden ze mij daar ook niet helpen aan de Vario en Lumo modules. Toch mis ik wel de Swankshot studio in Amsterdam, daar hadden ze echt veel soorten papier en chemicaliŽn. Bij Foto Klein blijft het toch beperkt tot Agfa en Ilford en leveren ze geen grondstoffen om zelf ontwikkelaar etc. samen te stellen.

Walter

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Bij WOLT in Zwolle leveren ze weliswaar ook geen grondstoffen, maar ze hebben wel meer keus aan papier en chemie. v. Puffelen in Den Haag is tegenwoordig blijkbaar steeds onbetrouwbaarder.
    Wilbert
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Walter, in Amsterdam kan je nog Marx & Schuuring proberen, op de Burgemeester RoŽllstraat (vlak bij het Lucas Ziekenhuis). Vroeger kocht ik al mijn materiaal in die winkel. Het is een zaak voor profs maar ze leveren ook graag aan 'amateurs' (in tegenstelling tot Capi Vak). Ze hebben niet meer zo'n heel groot assortiment, maar wel een goede basis.

Inderdaad, ik mis Swankshot ook.

Helaas gaan er steeds meer winkels ter ziele. Zo lang wij nog maar _ergens_ onze spullen kunnen kopen, vind ik het geen groot probleem. Ik laat regelmatig chemie en papier uit Engeland komen, en dat gaat prima.

Groetjes, Anne Marieke

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  ó   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin