Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,211   Posts: 1,531,995   Online: 1160

Results 1 to 9 of 9

Shooter
    35mm

Waar kan ik donkere bruine glazen flessen kopen?

Hoi,

Ik ben opzoek naar 4 a 6 donkere bruine glazen flessen met een inhoud van 1 liter per fles. Nu had ik wel wat gevonden, maar moest ik er minimaal 25 afnemen en de afstand was voor mij veel te groot.

Dus wie weet een adres waar ik terecht kan? De Apotheker heb ik ook al geprobeert, maar die had ze alleen tot 500ml.

Benny

MrclSchprs's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Shooter
    35mm
    Hartstikke bedank!

Benny

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Benny
    Ik ben gewoon naar een apotheek gegaan en gevraagd of ze de flessen los verkopen.
    Ik heb flessen van ongeveer 1 liter en flessen van 0,5 en 0,25 liter.
    Prijs viel reuze mee.

Mike
    --Mike

Shooter
    Medium Format
    Ja zeker de Apotheker!

Shooter
    35mm
    Hallo

Soms ook in de kringloop winkel

De plastic flessen van eukobrom papier ontwikkelaar zijn ook geweldig.

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    De apotheek heeft ze, soms geen literflessen, maar ga dan naar een andere apotheek. Enne... de prijs valt idd reuze mee. Voor een paar euro heb je schone flessen, van een standaard formaat. Ik zou daarvoor niet naar een kringloopwinkel gaan.
    Ook zou ik plastic vermijden, aangezien plastic stoffen adsorbeert. In het meest gunstige heb je alleen vieze flessen, die je maar voor één ding kan gebruiken. In het meest ongunstigste geval ben je stoffen uit je vloeistof kwijt en is de concentratie niet zoals je denkt dat hij is...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

k.hendrik's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    94
    Moet het echt glas zijn ? Wat wil je er eigenlijk in doen ? Ik gebruik al 3 jaar zwarte kunststof benzine jerrycans van 5 L(die zijn er ook in 1 L)voor mijn HC 110 1:31 verdunning. Na het uitschenken een paar druppels ether erin en dopderop
    Houdbaarheid ook rond de 3 mnd. nog prima en als dit materiaal tegen benzine bestand is dan toch zeker tegen mijn verdunde soepje. De onverdunde HC 110(en de meeste andere foto chem) zit trouwens ook in kunststof flessen.
    vrgr

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Plastic is niet slecht, maar je moet er geen verschillende zuren en basen na elkaar in doen. Etiketteer je flessen altijd, zet er op hoeveel van wat er in zit. Een kleurcodering kan ook. Het is ook goed om de datum van bereiding er op te zetten, maar voor enkelen van ons zal dat te veel zijn.
    Bijkomende voordelen van glas is dat je de evt. verontreinigingen ziet zitten. Ik heb wel eens van binnen zilveren glazen flessen gehad. Da's mooi, maar niet meer bruikbaar. Ik raad plastic harmonicaflessen af, daar blijft echt te veel in zitten door het grote oppervlak en alle hoekjes en je kunt het nauwelijks zien. Ook in de vaatwasser zijn deze flessen niet te reinigen. Van die plastic flessen met brede halzen (jobo?) zijn dat wel.
    Nadeel van glas is natuurlijk dat ze breekbaar zijn, maar volgens mij moet je dan zoveel pech hebben, dat plastic ook kapot zou zijn gegaan...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin