Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,499   Posts: 1,543,244   Online: 1018

Results 1 to 2 of 2
    niels's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1

Filter waardes LPL 7700 Pro Color voor VC?

Beste APUGers,

Zoals sommigen van jullie weten heb ik een mooie LPL 7700 van Ruud mogen ontvangen in Houten (nogmaals bedankt Ruud!).

Ik heb de vergroter (eindelijk) in gebruik kunnen nemen en hij werkt uitstekend.

Nu meen ik me te herinneren dat een van de andere aanwezigen (Jaap??) de beschikking had over goede/gekalibreerde filter waardes voor de LPL kleuren kop voor VC papier.

Ik zou die waardes graag eens willen zien!

Als ik me vergist heb, weet iemand met welke kleurenkoppen ik de LPL het beste vergelijken om een basisinstelling voor de filter waardes te vinden?

De door Ilford voorgestelde waardes (zie hieronder) lijken flink af te wijken van mogelijke waardes die door AGFA (bij hun MCP) worden aangegeven, terwijl men wel beweert dat dezelfde MG filters gebruikt kunnen worden...
    De Magenta waarde gaat tot 170 bij de LPL, dus er lijkt meer dan 4-1/2 in te zitten, maar niet genoeg voor gradatie 5?

./Niels

Multigrade Settings
    ========== =========

00 162Y/0M
    0 90Y/0M
    1/2 78Y/5M
    1 68Y/10M
    1 1/2 49Y/23M
    2 41Y/32M
    2 1/2 32Y/42M
    3 23Y/56M
    3 1/2 15Y/75M
    4 6Y/102M
    4 1/2 0Y/150M
    5 -

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by niels View Post
    Beste APUGers,

Zoals sommigen van jullie weten heb ik een mooie LPL 7700 van Ruud mogen ontvangen in Houten (nogmaals bedankt Ruud!).

Ik heb de vergroter (eindelijk) in gebruik kunnen nemen en hij werkt uitstekend.

Nu meen ik me te herinneren dat een van de andere aanwezigen (Jaap??) de beschikking had over goede/gekalibreerde filter waardes voor de LPL kleuren kop voor VC papier.

Ik zou die waardes graag eens willen zien!

Als ik me vergist heb, weet iemand met welke kleurenkoppen ik de LPL het beste vergelijken om een basisinstelling voor de filter waardes te vinden?

De door Ilford voorgestelde waardes (zie hieronder) lijken flink af te wijken van mogelijke waardes die door AGFA (bij hun MCP) worden aangegeven, terwijl men wel beweert dat dezelfde MG filters gebruikt kunnen worden...
    De Magenta waarde gaat tot 170 bij de LPL, dus er lijkt meer dan 4-1/2 in te zitten, maar niet genoeg voor gradatie 5?

./Niels

Multigrade Settings
    ========== =========

00 162Y/0M
    0 90Y/0M
    1/2 78Y/5M
    1 68Y/10M
    1 1/2 49Y/23M
    2 41Y/32M
    2 1/2 32Y/42M
    3 23Y/56M
    3 1/2 15Y/75M
    4 6Y/102M
    4 1/2 0Y/150M
    5 -
    De kleurenkop van LPL volgt de Kodak indeling. Je moet de specificaties van jouw papier bekijken en de gegevens onder het hoofdstuk 'Kodak'nemen. Dat verschilt van fabrikant tot fabrikant, het is papierafhankelijk. En als je dat gedaan hebt, en een negatief op twee papieren drukt, moet je niet denken dat het resultaat gelijk is. De middentonen zullen overeenstemmen, maar de hoge lichten en diepe schaduwen niet. De gradatie-notatie heeft slechts betrekking op het 'rechte' middendeel.
    Of je de specificaties haalt, hangt van de technische toestand van de kleurenkop af. Door de kleurenkop te calibreren kun je dat vaststellen.

Jed

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin