Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,687   Posts: 1,482,343   Online: 888

Page 8 of 8 FirstFirst ... 2345678
Results 71 to 78 of 78
    Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by swdick View Post
    Heren

Nogmaals dank voor alle inbreng.
    De mengboxen zijn boven water na veel gezoek.
    Het betreft alle formaten: 24x26, 6x6 en 6x9.
    Gefeliciteerd, moest wel dat ze nog ergens lagen.

Nu die vergroter een schop geven en wat papier verbranden in de doka om te kijken hoe alles het doet.

Laat het eens weten hier in de thread, ik denk dat we allemaal zo onderhand nieuwsgierig zijn.

Post eens een resultaatje als attachement
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    4x5 Format
    Heren

Mooi dat je dat spul hebt gevonden. Ik weet niet uit welke bron het spul afkomstig is, maar het lijkt er op dat er nog wel meer zal zijn. Met name de M 805 BW kop. Ik zou eens kijken of die er ook nog is. Als je poroblemen hebt met de multigraph, kun je altijd met deze M 805 BW kop verder. Deze kop heeft een ingebouwde filterlade en als de condensor je wat te pittig is, leg je een matglas op de condensorlens om te diffuseren. De betreffende filters (polymax voor boven de lens , ca $ 25) zijn in de handel. Als je negatieontwikkeling is afgestemd op grad # 2 ( ongefilterde gradatie VC papier), heb je zelfs het filter niet nodig. Het is een uiterst eenvoudig systeem en het heeft een groter contrastbereik dan de multigraph en je kunt er alle typen negatieven ( dus ook gestained) mee drukken. Ja, je moet nog wel je proefstroken beoordelen, maar verder is het KISS proof.

Jed

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Heren

Gefeliciteerd.

Als je weet wat je zoekt wordt het vinden een stuk gemakkelijker.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Mooi dat je dat spul hebt gevonden. Ik weet niet uit welke bron het spul afkomstig is, maar het lijkt er op dat er nog wel meer zal zijn. Met name de M 805 BW kop. Ik zou eens kijken of die er ook nog is. Als je poroblemen hebt met de multigraph, kun je altijd met deze M 805 BW kop verder.
    Niet zo'n slecht advies. Gezien de Bimacon 75 condensor, is het inderdaad waarschijnlijk dat er ook nog ergens een M805 BW kop ligt te verstoffen. Als reserve achter de hand houden kan nooit slecht zijn.

Ik zelf kreeg bij de 2e hands aankoop van mijn Durst L1200 met Ilford 500H kop, ook nog de bijbehorende Durst condensorkop cadeau. Het enige wat ik niet heb, zijn de filters.

Hoewel ik hem niet gebruik (de Ilford kop bevalt uitstekend), heb ik hem wel zorgvuldig opgeborgen als reservekop. Voor het geval dat de Ilford apparatuur het echt begeeft.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    35mm

Nieuw probleem

Heren,
    Nadat ik zelf de sturing van de Mulitgraph om zeep hielp door kortsluiting te maken heb ik zelf een eigen versie ontwikkeld op basis van een microprocessor die groene en blauwe LED's stuurt.
    Zo kan ik met de beroemde druk op de knop elke filterinstelling maken.
    Nu ik het ding aan de praat heb blijkt dat er nog een onderdeel mist, nl de koppeling tussen kop en mengbox (zie de rode pijl in bijgaand plaatje).
    Kent iemand dat ding en hoe e.e.a. aan elkaar moet worden gemaakt?
    Het ziet er nu echt naar uit dat ik het zelf zal moeten bouwen.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails foto.jpg  

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Hallo swdick,

Kan je wat meer info geven over hoe je die leds aanstuurt, met een arduino ?
    Welke led's je gebruikt en de opstelling van de leds.
    Is het gebaseerd op de "Huws" Led head.
    En welke gradaties haal je met groene en blauwe leds

Mike.
    --Mike

Shooter
    35mm
    Hallo Mike,

Ik gebruik Luxeon K2, groen, koningsblauw en rood.
    Ik heb densititeitsmetingen gedaan en die vergeleken met die van de papierleverancier (Kentmere PE) om een idee te hebben.
    Filter 5 komt goed overeen, filter 0 is bij mij steiler dan bij Kentmere.
    Ik gebruik 4 groen, 4 blauwe en 2 rode LED's (de rode alleen voor de positionering van het papier).
    De LED's zitten zo veel mogelijk aan de rand maar de opstelling van de LED's is niet erg kritisch omdat ze boven de mengbox zitten.
    Ze zijn gemonteerd op een koellichaam.

De LED's van dezelfde kleur staan in serie. De aansturing vindt plaats via een regulator voor elke LED-serie en een FET die als stroombron functioneert. De stroom wordt ingesteld met de weerstand in de source. De Arduino stuurt de tijd. Ik heb sturing via PWM geprobeerd maar dat werkt niet lineair en is dus lastig onder controle te krijgen.

Dick.

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Dick,

Bedank voor je antwoord.
    Ik wist het bestaan van de Luxeon K2 niet eens, ik neem aan dat dat 1Watt led's zijn.
    Weet zelf niets over electronica, maar via google valt genoeg info te vinden.
    Zelf heb ik nog steeds in gedachte om een 10x10" led kop te bouwen.

Groeten,
    Mike
    --Mike

Page 8 of 8 FirstFirst ... 2345678

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin