Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,212   Posts: 1,532,026   Online: 1165

Results 1 to 3 of 3
    PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9

welke ontwikkelaar voor fp4+?

Filmpje van 12 foto's om kleurenfilters te testen, wat zou de beste resultaten geven te kiezen uit perceptol, hc-110, neofin of rodinal...
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    Pieter

Vooral! die nemen die je altijd neemt, ontwikkelaar heeft geen effect op het effect van de kleurfilters. Om het effect van kleurfilters te zien wil je vooral weten dat je negatief goed ontwikkeld is om naast de verandering in tonaliteit ook te kunnen zien of je belichtingscompensatie voor het filter goed was.

Huib

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Ik bedoel vooral wat er best bij het filmpje past ;-) (Ilford fp4 aan 125)
    Belichtingscompensatie: ik meet altijd met de belichtingsmeter door de lens en door de filter zodus.... (betere methodes?) Als ik echt zeker wil zijn bij moeilijk situaties gebruik ik trapjes van 1 stop. Of gebruik ik voor zwart-wit negatieven beter andere trapjes?

Mja zal wrsl rodinal worden dan
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin