Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,825   Posts: 1,581,982   Online: 871

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 12 of 12

Shooter
    Large Format
    Zie ook hier voor portretten

http://www.witho.nl/

een van de mooie dingen van LF is dat je contact prints kunt maken met oude chemo, zoals vanDyke, palladium, cyano. Heel bijzonder en leuk om je eens in te verdiepen.

Met de verstellingen van de TC kun je leuke dingen doen zoals het scherpstel vlak verleggen, Dwz dat je een zeer kleine scherpte diepte kunt gebruiken, en toch beide ogen/gezicht scherp kunt krijgen terwijl het model schuin in de kamera kijkt. Of juist omgekeerd, dat het model recht in de kamera kijkt en toch maar 1 oog scherp heeft. En met perspectief correcties kun je bv de buik van een persoon verminderen ;-)

Polariod is zeker gemakkelijk maar voor mij te kostbaar. Daarnaast levert het toch een beetje gezonde spanning op als je geen polariod gebruikt
    Gezonde spanning is erg vervelend als je je shoot over kunt doen ;-). Daarnaast leveren polaroids 55PN een prachtig zacht negatief dat uitstekend is voor o.a. portretten. Dat ze duurder zijn is zeker waar dus ik gebruik per shoot een beperkt aantal, maar ik neem ze zeker mee in de shoot, ook leuk voor het model dat meteen met in ieder geval een paar resultaten naar huis kan

-----------------------------------------
    Zijn die opleidingen niet geheel digitaal georiënteerd inmiddels? Verbazend!
    Op fotoscholen alles digitaal???

Absoluut goed dat het niet zo is. Lees in het NRC de jury voorzitter van world press:

Dit jaar zagen we de terugkomst van film; vooral grotere formaten zoals 6x6 en daardoor meer texture, detail en betere kleuren.

Gelukkig laten scholen zich niet meeslepen door de hype dat alleen digitaal goed is. Het is goed hoor daar niet van, zeker ivm KB. Maar aangezien de instapkosten hoog zijn en zeker MF/LF digitaal voor de meesten onder de beginnende fotografen niet is weggelegd is het prima dat de scholen zich nog op film richten. Zolang ze beide systemen maar benoemen en de voors/tegens tegen elkaar afzetten...Dat consumenten helemaal over gaan is niet heel gek, maar in bepaalde segmenten pro is film nog gemeengoed, afhankelijk van het doel.

Shooter
    Plastic Cameras
    Quote Originally Posted by Jasper
    [knip -- uitleg foto-opleiding]Met mijn Mamiya RB67 kom ik al aardig weg, prachtige camera trouwens, en een interessant formaat.
    Ja dat moet wel lukken ja, met die grote bak!

(trouwens, is het 6x9 vlakfilm formaat nog te verkrijgen?)
    Mijn (Franse) fotoboer heeft nog fp4+ en hp5+ in dit formaat op de website staan, maar er staat ook bij dat het 'einde voorraad' is.

En nu ben ik dus begonnen aan de technische camera, maar dan 'uit de studio'. Ik sta te popelen om eens een impressionant gebouw vast te leggen met TC en portretten komen er ook aan.
    Have fun Jasper!

Groet, Paul.

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin