Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,814   Posts: 1,581,612   Online: 829

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 16 of 16

Shooter
    Medium Format
    Rollei high speed wordt betrokken bij onze Nederlandse fotochemie fabrikant Amaloco photo chemicals, hier wel bekend onder de naam AM74.
    Eur. 6,11 /500ml

Rollei low speed komt van CG in Hamburg en wordt ook door ons verkocht als CG512. Eur. 6,50/250ml

Ontwikkeltabellen en info over R3 vind je op onze website: Assortiment --> Maco.

Maco zelf verkoopt de AM74 onder LP supergrain en de CG512 onder hun naam Cube XS.
    Agfa zit kennelijk ook in dit Rollei project en samen hiermee brengt Maco eind dit jaar ook een nieuwe I.R. iso 400 film op de markt.

Groetjes,

Robert

Shooter
    Multi Format

Momenteel staat er een monster in onze living: een klein cameraatje dat voorzien is op grote negatieven.

Het fijn-focusmechanisme moet ik nog maken, evenals de geleiders voor de bewegingen, kwestie dat het ding niet teveel rammelt.
    Lens 1 is al aangekomen, nummer 2 is onderweg. Ik heb barrel-lenzen aangeschaft omdat het budget voor lenzen niet echt hoog was :-(

Filmhouders heb ik uiteindelijk maar gekocht omdat ik te grote problemen ondervond met het lamineren van de kunststof.

Het ziet er niet slecht uit maar ik heb nu al verbeteringen op het oog voor een volgende...

G

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by argus

Momenteel staat er een monster in onze living: een klein cameraatje dat voorzien is op grote negatieven.
    Geweldig! Van harte gefeliciteerd!

Quote Originally Posted by Fotohuis
    Agfa zit kennelijk ook in dit Rollei project en samen hiermee brengt Maco eind dit jaar ook een nieuwe I.R. iso 400 film op de markt.
    Dan vrees ik dat die film er niet meer komt.
    Last edited by argentic; 06-06-2005 at 10:41 AM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Quote Originally Posted by argus
    Het ziet er niet slecht uit maar ik heb nu al verbeteringen op het oog voor een volgende...

G
    Wil je zeggen dat je binnenkort ook op 5x4 werkt ofzo?
    Kan je ze niet in serie produceren? (grapje)

Nee serieus: waarom zou ik ooit beginnen met MF als LF ook kan? Zelfs nieuw valt zo'n shen hao nog mee van prijs... maar het is natuurlijk geen optie als je met de rugzak op stap wilt...
    Maar zo'n negatief kan heel goed op tegen al dat digigedoe hé
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by argentic
    Geweldig! Van harte gefeliciteerd!

Dan denk ik dat die film er niet meer komt.
    Het eerste: Heel fraai,
    Het tweede: Wat precies bij Agfa (in België) in de productiestap wordt gedaan is mij niet bekend, wel dat de I.R. 400 film eind dit jaar de I.R. 820C (iso 100) gaat vervangen omdat de markt voor I.R. te klein is voor 2 films in productie te houden.

Robert

Shooter
    Multi Format
    Ik heb 4x5 en 5x7 voorzien. Nu moet ik enkel nog de definitieve balg maken en dan kan ik de eerste negatieven belichten.
    Qua werkuren valt het nog mee eens je de juiste maten en systemen uitgedokterd hebt.

G

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin