Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,736   Posts: 1,515,512   Online: 1094

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 21

Shooter
    Multi Format

4x5 filmhouders: massa op ebay

Onder het motto filmhouders heb je nooit genoeg
    (ik momenteel wel)

http://photography.listings.ebay.co....istingItemList

G

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by argus
    (ik momenteel wel)

http://photography.listings.ebay.co....istingItemList

G
    Is mij ook opgevallen. Ook ebay.de zijn ze in overvloed. Als ik zie wat ze er nog voor bieden loont het zich niet om deze gebruikte (twijfel, twijfel) nog te kopen. Heb al heel wat acties laten lopen omdat men elkaar aan het gek maken is.Met transportkosten gaan ze nog duurder weg dan nieuwprijs. Dan maar nieuw en geen kat in de zak . Een van onze sponsors is de voordeligste momentel met een setje van 6.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Multi Format
    Ik ga nooit meer dan 10 Euro per stuk. Da's mijn maximumprijs.
    Ik zet mijn maximumbod en dan kijk ik niet meer naar de veiling tot wanneer die afgelopen is.

G

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Ik ga nooit meer dan 10 Euro per stuk. Da's mijn maximumprijs.
    Ik zet mijn maximumbod en dan kijk ik niet meer naar de veiling tot wanneer die afgelopen is.

G
    Me to, to
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by hka
    Me to, to
    haha... dan zet ik volgende keer 10.50 Euro

G

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Jawel, teveel is teveel. Ik maak zelden meer dan een dertigtal negatieven op een dag. Dus een stuk of vijftien dubbele filmhouders is meer dan genoeg. Voor de zekerheid neem ik nog een extra doosje vlakfilms en een wisselzak mee. Maar ik heb ze slechts zelden nodig gehad.

Meer vlakfilmhouders dan je op een dag nodig hebt, betekent meer onnodig gewicht en meer dingen die je kunt verliezen/beschadigen/verwisselen.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Hoe meer cassettes je vult, hoe zwaarder je ballast. Maar dat geeft niet als je zoals ik je kindje (Shen Hao HZX 4x5-IIA) in een kinderwagen vervoerd...
    Ik vind het meer een nadeel dat ik dagen op pad ben met niet volgeschoten vlakfilmcassettes, die met dit weer dagen lang blootgesteld worden aan 30 graden en nog veel hoger in de auto waar de bagage ligt. Als je niet onnodig veel cassettes vult, kan de rest van de film lekker op temperatuur blijven in de freezer. Je weet gewoonlijk wel hoeveel film je gemiddeld verschiet. Voor een uitzondering kan je inderdaad een wisselzak met extra film meenemen, zodat je (onhandig) onderweg film kan wisselen. Maar pas op met stof en andere vervuiling. Ik heb er een gewoonte van gemaakt om de datum te noteren van het vullen van de cassette. Dan weet je ook ongeveer wat de film heeft meegemaakt, voordat je de opname neemt. Wellicht nogal krampachtig, maar ik heb het liever onder controle...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    Multi Format
    Ik heb voor mezelf een blaadje gemaakt met daarop de dingen die ik wil onthouden per geschoten vel (datum, plaats, lens, belichting...). Goed idee van Merlin om al van tevoren in te vullen in welke houder welke film zit.

G

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Dat heb ik afgekeken van Gilbert. Neem gewoon wat afplakband voor schilderwerkzaamheden (tape), maar dan van de betere kwaliteit. Die van mij is blauw. Die past net op de rand van de cassette onder het wit. Dan heb je een heel vlak wat je kunt beschrijven met een watervaste viltstift.

Daar schrijf ik de belichting op (contrastomvang) voor evt. + of - ontwikkeling. Verder ook altijd de sluitertijd en diafragma, omdat ik achteraf daar nog steeds van leer en kan achterhalen wat er evt. fout is gegaan. En natuurlijk de plaats van handeling en de voorstelling, de datum.

Ook zijn mijn cassettes genummerd, en schrijf ik het nummer ook op de afplakband. Als er ooit lichtlekken optreden, kan ik die vrijwel direct herleiden tot een bepaalde cassette.

Na het ontwikkelen gaat de film in een hoesje en komt daar de reep afplakband met informatie bij.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    Multi Format
    Voor wie het handig mocht vinden...
    Attached Files

Page 1 of 3 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin