Switch to English Language Passer en langue franšaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,227   Posts: 1,532,691   Online: 761

Results 1 to 2 of 2

Shooter
    Medium Format

Grafmatic six sheet holder

Heeft er iemand ervaring met een Grafmatic six sheet holder (4'x5')
    Graag had ik geweten wat het gebruiksgemak ervan is.
    Dit omdat ik zit te denken aan de aanschaf van een Littman 45S.

Graag raad.

Jan

Shooter
    ULarge Format
    Ik heb er twee, maar gebruik ze weinig. Grote voordeel is dat je er zes vel film in kwijt kunt en dat een grafmatic lichter is dan drie standaardcassettes. Een nadeel is dat het niet eenvoudig is om de film er goed in te krijgen en dat de bediening wat oefening vergt. Mijn eerste zes negatieven hadden allen een forse sluier omdat ik de cassette niet stijf genoeg tegen de camara gedrukt hield, waardoor er licht bij kwam.
    Wat ik een groter nadeel vind is dat je heel goed moet tellen om bij te houden op welke wijze welke film belicht is en hoe die vervolgens navenant ontwikkeld moet worden. Dat is met de standaardcassettes stukken eenvoudiger. Ik gebruik ze daarom alleen maar als ik een groot aantal foto's schiet onder dezelfde omstandigheden, bijvoorbeeld een serie portretten met flitslicht.

Huub

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  Ś   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin