Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,678   Posts: 1,482,076   Online: 742

Results 1 to 6 of 6
    hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

TAPE voor vlakfimhouders

Wie weet waar ik tape kan kopen voor het repareren van enkele vlakfimhouders??
    Of anders gezegd wie kan mij aan een stuk van dergelijke tape helpen, ca. 50cm is genoeg. Wil het graag vergoeden inclusief de porto uiteraard.
    Zit me al enkele dagen suf te zoeken in Nederland en in de Heimat maar niëte, noppes, nada.
    Ik zou er zeer mee geholpen zijn. Alvast dank.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Multi Format
    Best even kijken in de Engelse forums. Ik heb er daar al over gelezijn bij LF of Camera Building & Modification.
    Er waren alvast enkele goede voorstellen bij.

Harry,
    mocht je overgaan tot aankoop van speciale tape daarvoor, dan wil ik wel delen in een kost want ik heb ook een paar houders met kapotte tape.

G

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka
    Wie weet waar ik tape kan kopen voor het repareren van enkele vlakfimhouders??
    Of anders gezegd wie kan mij aan een stuk van dergelijke tape helpen, ca. 50cm is genoeg. Wil het graag vergoeden inclusief de porto uiteraard.
    Zit me al enkele dagen suf te zoeken in Nederland en in de Heimat maar niëte, noppes, nada.
    Ik zou er zeer mee geholpen zijn. Alvast dank.
    Ik gebruik gewoon zwarte linnentape (Gaffertape). Werkt prima, en is in de meeste boekhandels of doe het zelf zaken te koop.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by argentic
    Ik gebruik gewoon zwarte linnentape (Gaffertape). Werkt prima, en is in de meeste boekhandels of doe het zelf zaken te koop.
    Gilbert,
    Dank voor je tip. Heb toevallig zaterdagmorgen bij de DIY uitgebreid staan neuzen tussen allerlei tapes en vond een iets dunnere variant van het gaffertape. Het (lees mijn) probleem met het gaffertape was dat ik deze te dik en te stug vond. Nu blijkt dat er verschillende varianten zijn. De ene fabrikant gebruikt een dikkere en de andere fabrikant gebruikt weer een dunnere backing. Degene die ik nu heb gekocht en waarmee ik de houders heb gerepareerd heet Tessa, -Extra- Power Perfect is 19 mm breed en 2.75 m lang en zeer dun en vooral soepel en hecht als de donder (wat dat ook betekenen mag).
    Anyway thanks.
    harry

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Is het voor de klep waar je de film erin schuift? Dan zou je kunnen opteren voor een stuk katoen die je met Hard PVC Lijm aan de doos en het klepje plakt. Het kan beter houden, maar dan moet je er wel voor zorgen dat er geen lijm komt op het gedeelte wat de scharnietwerking heeft...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Merlin
    Is het voor de klep waar je de film erin schuift? Dan zou je kunnen opteren voor een stuk katoen die je met Hard PVC Lijm aan de doos en het klepje plakt. Het kan beter houden, maar dan moet je er wel voor zorgen dat er geen lijm komt op het gedeelte wat de scharnietwerking heeft...
    Ja, dat is het. Mijn gevonden oplossing voldoet nu prima. Dank in ieder geval.
    harry

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin