Switch to English Language Passer en langue franÁaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,677   Posts: 1,482,055   Online: 802

Results 1 to 4 of 4

Shooter
    Multi Format

Welke GF-camera kopen? IdeeŽn gevraagd!

Hallo,

ik ben wat fotospul aan het opruimen en met het vrijgekomen geld wil ik me inkopen in GF. Kunnen jullie een camera linken aan volgende vereisten?

* moet ook 13x18 aankunnen, maar zal vooral voor 4x5 gebruikt worden
    * zal gebruikt worden voor portret&architectuur (verstellingen?)
    * als ik het zot in m'n kop krijg wil ik wel eens met barrel-lenzen experimenteren. Een Packard moet er dus op te monteren zijn. De Crown Graphic valt wat mij betreft af.
    * liefst niet al te prijzig
    * gewicht is geen criterium

Komt een Cambo in aanmerking?

Dank!

Steven
    Last edited by stevence; 03-02-2006 at 03:11 AM. Click to view previous post history.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by stevence
    Hallo,

ik ben wat fotospul aan het opruimen en met het vrijgekomen geld wil ik me inkopen in GF. Kunnen jullie een camera linken aan volgende vereisten?

* moet ook 13x18 aankunnen, maar zal vooral voor 4x5 gebruikt worden
    * zal gebruikt worden voor portret&architectuur (verstellingen?)
    * als ik het zot in m'n kop krijg wil ik wel eens met barrel-lenzen experimenteren. Een Packard moet er dus op te monteren zijn. De Crown Graphic valt wat mij betreft af.
    * liefst niet al te prijzig
    * gewicht is geen criterium

Komt een Cambo in aanmerking?

Dank!

Steven
    Als studio portret en architectuur de onderwerpen zijn, dan komt de Cambo in aanmerking. Het is dan ook niet al te duur.

Jed

Shooter
    Multi Format
    Ik denk dat de combinatie portretcamera met eventueel barrel lenzen versus architectuur moeilijk optimaal in 1 camera te vatten is.

Ik zou opteren voor een 13x18 loopbodem voor portretten (met 4x5 reductie) en een lichtgewicht 4x5 TC voor architectuur.

Voor de loopbodem kan je gemakkelijker zelf lensborden maken om met zwaar kopergeschut te werken.

G

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Als gewicht geen probleem is voldoet een studio GF camera zoals Cambo, Sinar, Linhof Kardan o.i.d. prima. Op ELKE GF camera valt met wat kunst en vliegwerk een barrel lens te monteren.

Als ik jou was zou ik over anderhalve week eens gaan kijken in Houten op de fotografica beurs. Daar staan gegarandeerd voor minder dan Ä 400 meerdere Cambo's en andere merken die op het einde van de dag nog steeds niet verkocht zijn. Camera's die er soms nog nieuw uitzien. Daar kun je ze bekijken, aanraken, rustig een keuze maken, en prijzen tegen elkaar uitspelen.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  ó   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin