Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,052   Posts: 1,561,203   Online: 1030

Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 23 of 23

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Oorspronkelijk werd 55 inderdaad gemaakt met panatomic X. Maar op een gegeven moment is de samenwerking tussen pola en de grote K minder geworden en is er een alternatief gezocht. En zeker de laatste 30 jaar is 't dus iets anders. Dat neemt niet weg dat pola 55 ongelofelijk mooie negatieven geeft. Waar op 't moment geen vergelijkbaar product voor is.
    Dat klopt; de MTF specificatie van de pola 55 zul je bij geen gebruikelijke negatieffilm terugvinden. Dat neemt niet weg dat je bijzondere resultaten met de pola 55 kunt verkrijgen. De Cooke lens werd echter in het verleden gebruikt met negatief-ontwikkelaar combinaties die in de hogere spatiele frequenties goed doorkwamen. De verfijning die deze lenzen ( bijv als gevolg van verstrooiing) komt dan optimaal tot zijn recht.

Jed

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    En ik wil gewoon lekkere foto's maken;-)

Ben
    Das Licht macht dem Denker und Forscher die meiste Freude. (from Swiss farmhouse)

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Breunes View Post
    En ik wil gewoon lekkere foto's maken;-)

Ben
    Ja, daar gaat het uiteindelijk om .
    Ik ben benieuwd het resultaat met deze lens te zien in combinatie met de nieuwe fotografische materialen. Deze f=4,5 is overigens een Taylor-Hobson portretlens. De naam Cooke werd er uit respect opgezet.

Jed

Page 3 of 3 FirstFirst 123

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin