Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,904   Posts: 1,584,585   Online: 897

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 17

Shooter
    Multi Format

Gevraagd: grondglas afmetingen

Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar de standaard maten van zoveel mogelijk verschillende grondglazen, vanaf 9x12cm / 4x5" tot zo groot mogelijk.

Wie zich geroepen voelt om me daarbij het helpen, bezorgt me via PM de maten in millimeter en de lengte van de afgesneden hoeken (lengte van de schuine zijde).
    Wie zijn thuisadres bijplaatst in de PM, krijgt van mij een eindejaarskadootje toegestuurd in één van de maten die je me doorgaf...

Deze heb ik al:
    Sinar 4x5" / 9x12cm
    Sinar 5x7" / 13x18cm

Alvast bedankt!

Geert
    Last edited by argus; 11-07-2006 at 06:21 PM. Click to view previous post history.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by argus View Post
    Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar de standaard maten van zoveel mogelijk verschillende grondglazen, vanaf 9x12cm / 4x5" tot zo groot mogelijk.

Wie zich geroepen voelt om me daarbij het helpen, bezorgt me via PM de maten in millimeter en de lengte van de afgesneden hoeken (lengte van de schuine zijde).
    Wie zijn thuisadres bijplaatst in de PM, krijgt van mij een eindejaarskadootje toegestuurd in één van de maten die je me doorgaf...

Deze heb ik al:
    Sinar 4x5" / 9x12cm
    Sinar 5x7" / 13x18cm

Alvast bedankt!

Geert
    Ik neem aan dat je het matglas (engels ground glass) bedoelt. Weet je dat je ze ook heel goed zelf kunt maken door twee glasplaten met de gewenste maat carborundum te slijpen. Zo kun je matglazen met een fijne en een grove korrel maken. Net wat je wilt.

Jed

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Ik neem aan dat je het matglas (engels ground glass) bedoelt. Weet je dat je ze ook heel goed zelf kunt maken door twee glasplaten met de gewenste maat carborundum te slijpen. Zo kun je matglazen met een fijne en een grove korrel maken. Net wat je wilt.

Jed
    Beste Jed,

uiteraard bedoel ik matglas... en mijn vraag is er net op gericht om grondglazen te gaan maken... ik dacht dat dat tussen de lijnen te lezen was.
    De techniek heb ik al onder de knie, ook die van het netjes glas snijden. Er liggen er thuis al een paar klaar in verschillende maten.

Groeten,
    Geert

dirkv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Verschilt dit per merk dan ?
    Ik kan als dit zo is wel even voor cambo de 4x5 em 8x10 opmeten. Binnenkort de 5x7, die is in bestelling.

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by dirkv View Post
    Verschilt dit per merk dan ?
    Ik kan als dit zo is wel even voor cambo de 4x5 em 8x10 opmeten. Binnenkort de 5x7, die is in bestelling.

Supderdeluxe!
    Stuur maar door en alvast bedankt!

8x10 is ook al een leuke lap negatief, al is het bij mij momenteel nog met pinhole.

De formaten durven wel al eens afwijken per merk, standaardisering in grootformaat is er enkel maar op het vlak van negatieven en filmhouders (tot 11x14" dacht ik), daarvoor zijn er ANSI standaarden. Voor de rest kan iedereen blijkbaar zijn zin doen.

G

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Geert,
    Linhof Technika 4x5 = 12.8x10 cm. Hoeken eraf onder 45graden op 1 cm van de kant.
    harry

Release, the best you can do...

dirkv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    cambo 4x 5=101x125mm geen schuine hoeken
    cambo 8x10=210x251mm schuine hoek 2mm van de kant af

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by dirkv View Post
    cambo 8x10=210x251mm schuine hoek 2mm van de kant af
    Dat is wel een erg klein hoekje???
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Multi Format
    Zeer klein, Harry.

Allebei alvast bedankt voor de input.

G

dirkv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Die 2mm is inderdaad erg klein.
    Als ik de ruimte bekijk die het matglas heeft is het niet eens nodig om de hoekjes eraf te halen. Ik heb ook geen idee waarom de hoekjes eraf worden gehaald.

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin