Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,530   Posts: 1,572,455   Online: 1092

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 18 of 18
    hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by argentic View Post
    Zeker als je bedenkt dat de productie van die films nog geen stuiver per stuk kost. (Informatie van een ex-werknemer van Polaroid). De prijs gaat dus 20 tot 100 keer over de kop. En dat terwijl digitale camera's hetzelfde kunnen. Polaroid wil blijkbaar graag failliet (wat ook al eens gelukt is).
    Ik denk niet dat ze failliet geweest zijn maar ze hebben wel de zgn Chapter 11 aan de broek gehad. In gewoon Nederland surceance van betaling. Ze zijn niet goedkoop maar heb begrepen dat ze nog op één produktie-lokatie in de wereld gemaakt worden. Distributiekosten maakt het dan duurder dan de kostprijs van het produkt zelf. Maar als je je brood ermee moet verdienen dan wegen de kosten niet op tegen de voordelen. Voor een beroeps geldt; tijd=geld.
    harry

Release, the best you can do...

forzarossa's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Ik denk niet dat ze failliet geweest zijn maar ze hebben wel de zgn Chapter 11 aan de broek gehad. In gewoon Nederland surceance van betaling. Ze zijn niet goedkoop maar heb begrepen dat ze nog op één produktie-lokatie in de wereld gemaakt worden. Distributiekosten maakt het dan duurder dan de kostprijs van het produkt zelf. Maar als je je brood ermee moet verdienen dan wegen de kosten niet op tegen de voordelen. Voor een beroeps geldt; tijd=geld.
    en niet alleen tijd=geld. Als je het goed doet (en dus goed hebt lichtgemeten, ingesteld etc. etc.) is de polaroid ook perfect. En kan je die dus gewoon verkopen. Als een one-off. Want dat is het; er is niet eens een negatief.

M'n leraar (en fotograaf) doet dat ook... voor 300 euro'tjes per stuk. Ach, als je dat een paar keer per jaar lukt; kan je heeeel veel polaroids verschieten!

Maar als student... zijn die doosjes van ruim 100 euro voor 20 stuks best wel een aanslag op de portemonnee :S

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by forzarossa View Post
    Als een one-off. Want dat is het; er is niet eens een negatief.
    Incorrect Pola 55 geeft een positief én een negatief.

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

forzarossa's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Marc Leest View Post
    Incorrect Pola 55 geeft een positief én een negatief.

M.
    je hebt gelijk; maar die vinnik te duur

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Geben und Nehmen...

Kijk wat Holger Lübbe ermee doet onder het thema "Geven en Nemen". Hij maakt uit de hand met een 4x5" Linhof Technika (ja, ja) tijdens zijn reizen door o.a. Zuid Afrika, Cook Eilanden en Kalkutta opnamen op Polaroid 55. De print geeft ie aan de gefotografeerde(n) en het negatief ontwikkeld hij om later thuis te gebruiken voor zijn publicaties.
    Als je kijkt op http://www.holgerluebbe.de/ onder de button "Geben und Nehmen" zie iets van dat werk.
    Zijn filosofie is dat hij op deze manier een contra prestaties levert aan hen die voor hem willen poseren. Zo heeft hij gemerkt dat hij hiermee het gevraag om geld of anderzins onvriendelijke bejegeningen voorkomt. Ze werken allemaal zeer enthousiast mee en halen zelfs de hele familie erbij om op de foto te mogen. Leuk werk... en dat voor een paar euris. Iedereen blij. Polaroid zeker.
    harry

Shooter
    Multi Format
    Even updaten:

Laatst kon ik een 545i op de kop tikken voor weinig geld en met amper slijtage aan. Met gans deze thread hier, dacht ik: alternatieve procédés? Emulsie-lift, transfer... moet wel eens leuk zijn om te expirementeren en de Toyo te dopen... daarnaast is het ook nog eens een niet digitale variant van instant gratification.

Ik belde dus vandaag naar mijn fotoboer hier in de buurt (jaja, Focilux...) om te vragen of ze type 59 op voorraad hadden, om aan image transfer te doen. 'k Weet het, zo'n 5 lappen per opname!

"Daar is nog moeilijk aan te geraken..."

Ik vreesde al het ergste, maar, één telefoontje naar De Beukelaer leerde me al snel dat ze die daar gewoon in stock hebben en dat ze de doosjes op 2 dagen tijd in de handel kunnen leveren.

Tja... moesten ze hier nu een beetje moeite doen bij Focilux, dan hadden ze deze week nog aan mij verdiend (zag een doos of 3 wel zitten), maar mijn daarvoor bestemde centen zullen elders gespendeerd worden... en ik weet al waar.

Polaroid bestaat dus nog in verschillende varianten en ik kon nergens sporen terugvinden van aankomende stopzetting van productie van één en ander. In het nabije verleden zijn er wel films verdwenen, maar ja, dat gebeurt wel meer he.

G

Bericht aan Gilbert: kan je deze thread misschien splitsen vanaf het Pola verhaal? Is misschien nuttig...

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Geert,
    Bijgaand een link naar alle filmmateriaal. Let op dat je op het eerste oog niet kunt zien of het nog in productie is. Echter als je klikt op het product dan zie wel of niet een melding dat het uit productie is. Bijvoorbeeld alle 4x5" packs beginnend met 55* en 57* zijn "no longer manufactured". Overigens hoe bedenk je zo'n lange link. Komt ie in aanmerking voor Guiness Book o.i.d.
    http://www.polaroid.com/products/pro...NL&sc=Packfilm
    harry

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by argus View Post
    Bericht aan Gilbert: kan je deze thread misschien splitsen vanaf het Pola verhaal? Is misschien nuttig...

Hallo Argus,

Ik kan een heleboel dingen doen met een thread, kopiëren, verplaatsen, hernoemen, blokkeren, wissen enz. Maar ik kan hem niet splitsen.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin