Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,546   Posts: 1,572,979   Online: 967

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 18
    forzarossa's Avatar
    Shooter
    4x5 Format

GEZOCHT : TC (Sinar of Cambo)

Gezocht een technische camera (liefst Sinar of Cambo) 5x4

als set; met minimaal 1 objectief, vlakfilmcassettes, polaroidcassette etc.

als student aan de FotoAcademie heb ik helaas geen heeeeeel groot budget, dus ik hoop een set te kunnen bemachtigen voor onder de 500,-!

Wie kan mij helpen?!

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by forzarossa View Post
    Gezocht een technische camera (liefst Sinar of Cambo) 5x4

als set; met minimaal 1 objectief, vlakfilmcassettes, polaroidcassette etc.

als student aan de FotoAcademie heb ik helaas geen heeeeeel groot budget, dus ik hoop een set te kunnen bemachtigen voor onder de 500,-!

Wie kan mij helpen?!
    Probeer ebay (de). Heb een Sinar F2 (zonder lens) voor 326 euro in onberispelijke staat kunnen bemachtigen.

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Hier staan er een aantal http://www.fotoapparatuur.nl/Aangebo...t.asp?soort=38.

En op www.marktplaats.nl wordt vaak aangeboden door mensen die helemaal niet weten wat de apparatuur waard is. Dan kloppen de omschrijvingen niet, of staan de advertenties in de verkeerde rubriek (Zenith camera onder "Professionele apparatuur bijvoorbeeld). Momenteel staat er een mooie Super Technika voor 350 Euro. Maar het objectief is niks, dus die prijs moet lager kunnen. En er staan enkele Cambo's. Cambo's zijn vanwege hun gewicht echt alleen in de studio te gebruiken.

Overigens zijn Schneider G-Claron reproductielenzen een prima goedkope oplossing. Ze niet lichtsterk, maar het zijn echte apo's die in beeldkwaliteit niet onderdoen voor veel duurdere objectieven. En ze schroeven direct in standaard sluiters.

Je moet vandaag onder 500 Euro klaar kunnen zijn. Ik heb vorig jaar nog een Sinar Norma in uitstekende staat met 5 lenzen gekocht voor 250 Euro. Die man wilde er na 6 maanden op marktplaats gewoon vanaf. Kijk dus naar de datum van de advertentie.

Wil je ze eerst in levende lijze kunnen zien, dan staan er op de beurs in http://www.fotografica.nl/foto.htm altijd enkele exemplaren. En in Bievres bij Parijs (1e weekend juni) heb je de keus.

Wil je advies voordat je koopt, dan ben je hier aan het goede adres.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Multi Format
    Kijk eens op Ebay.de, toch wel de beste bron voor grootformaat materiaal: Abro (okidoki-abro) heeft er weer 2 staan: een Cambo Master+ zonder biedingen aan 250 Euro en een Cambo SCX zonder biedingen aan 150 Euro.
    Ik weet ondertussen uit ervaring dat ze materaal aanbieden met correcte (echter summiere) beschrijving.

Op het vlak van lenzen moet je goed uitkijken naar een aanbieding en toeslaan. Pas op: de eindejaarsperiode komt eraan en dan gaat alles op eBay wat duurder van de hand dan bv. in de stille periodes (september/oktober en net voor de zomervakantie). Let in de beschrijvingen steeds goed op: eventuele krassen, perfect werkende sluiters...
    Kijk vooral uit naar:
    - Schneider symmar 150/265 (ouder model): een goede lens met correct werkende sluiter, gaat tussen 150 en 200 Euro. Meer is weggegooid geld.
    - Schneider symmar S 150mm of 210mm (nieuwere versies met multioating): proper met werkende sluiter gaan ze tussen 200 en 350 Euro.

- Rodenstock lenzen gaan over het algemeen voor een hogere prijs van de hand.
    Ik heb voor de zomer een vrijwel perfecte Sinaron S MC 210mm aan Nu Kopen binnengehaald voor 199 Euro. Een paar weken later ging eenzelfde lens bij dezelfde verkoper, maar onder een Bieding, van de hand voor 350 Euro :o !
    Hou daarvoor Secondlifecameras in het oog. Ik heb er heel goede ervaringen mee.

Als je filmcassetes koopt, zorg er dan voor dat er duidelijk in de aanbieding staat dat het om 4x5" gaat!

Een POLA 545i gaat tegenwoordig rond de 50 Euro of zelfs veel minder... Toeslaan wanneer je kan!

Groeten,
    G

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Geert,
    Welke Polaroidfims zijn er nog voor 4x5" verkrijgbaar en is dat ook op langere termijn? Heb de indruk dat op het moment dat deze zaken veelvuldig aangeboden worden er iets te verwachten is mbt het zgn. discontinued aspect.
    Last edited by argentic; 11-30-2006 at 03:35 AM. Click to view previous post history.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Geert,
    Welke Polaroidfims zijn er nog voor 4x5" verkrijgbaar en is dat ook op langere termijn? Heb de indruk dat op het moment dat deze zaken veelvuldig aangeboden worden er iets te verwachten is mbt het zgn. discontinued aspect.
    Er zijn geruchten in die richting, maar 1 ding is zeker: van een polaroid houder koop je best alleen nog de meest recente versies, dit in verband met de beschikbaarheid van de films (foto's...). Ze zijn alleszins niet goedkoop. Ik heb er in mijn leven nog maar twee verschoten en dat was op een GF cursus

Dat je ze momenteel frequent te koop ziet, heeft volgens mij ook met het prijsaspect van de film te maken.

G

forzarossa's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    bedankt voor de reacties! ...
    Heb aantal keer nu gewerkt met zowel Cambo (relatief makkelijk) en met de Sinar F en F1. (waarbij F1 echt veeeel makkerlijker te bedienen is). Maar goed, voorkeur zelf heb ik niet echt... voor in m'n eigen studio wil ik er gewoon 1 hebben; beter dan elke week naar A'dam op en neer te gaan (naar FotoAcademie).

marktplaats en fotoapparatuur zijn idd. al sites die ik elke dag in de gaten hou. Zal nog eens op ebay gaan checken! Tnx voor de adviezen over de objectieven!

Gr.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by argus View Post
    (Polaroid films) zijn alleszins niet goedkoop. Ik heb er in mijn leven nog maar twee verschoten en dat was op een GF cursus

Dat je ze momenteel frequent te koop ziet, heeft volgens mij ook met het prijsaspect van de film te maken.

G
    Zeker als je bedenkt dat de productie van die films nog geen stuiver per stuk kost. (Informatie van een ex-werknemer van Polaroid). De prijs gaat dus 20 tot 100 keer over de kop. En dat terwijl digitale camera's hetzelfde kunnen. Polaroid wil blijkbaar graag failliet (wat ook al eens gelukt is).
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

forzarossa's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by argus View Post
    Er zijn geruchten in die richting, maar 1 ding is zeker: van een polaroid houder koop je best alleen nog de meest recente versies, dit in verband met de beschikbaarheid van de films (foto's...). Ze zijn alleszins niet goedkoop. Ik heb er in mijn leven nog maar twee verschoten en dat was op een GF cursus

G

pas 2 polaroids? ... Pff... schiet er zo'n 5 per keer... helaas. DUUR!!!

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by forzarossa View Post
    pas 2 polaroids? ... Pff... schiet er zo'n 5 per keer... helaas. DUUR!!!
    Mocht ik ooit alternatieve procédés met Polaroid gaan doen, dan zal ik er ook wel meer schieten

Helaas is het formaat voor mij persoonlijk wat klein en aan de kostprijs van 8x10" Polaroids wil ik niet eens denken :o

G

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin