Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,315   Posts: 1,536,702   Online: 926

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 13 of 13
    Cor
    Cor is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    Wilbert,

Kijk hier eens:

http://tinyurl.com/2vlxwc

groet,

Cor

Quote Originally Posted by argentic View Post
    Fotootje van die chinese loep ?

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    ik had een oude 50mm pentax lens uitelkaar gehaald en de lens dusdanig bevestigd dat ik een scherp beeld kreeg. echter inderdaad de ronde pvc pijp krijg ik niet helemaal in de hoek....
    Met de 4x5" ben ik op de Schneider 4x loupe overgegaan ( ondanks het feit dat deze loupe aan de prijs is). De reden is
    1. dat met 4x het beeld net zo groot is als bij een 40x50 druk
    2. de loupe optisch uiterst prettig werkt. Zo kun je met je oog nog een eind van de loupe een goed beeld krijgen. Pas als je oog meer dan 6 cm verwijderd is, krijg je vignettering, maar de beeldkwaliteit blijft goed. Hierdoor kun je met de loupe niet alleen scherp stellen, doch ook het beeld beoordelen.

De loupe komt met een doorzichtig en een ondoorzichtige 'grondring'. De ondoorzichtige ring van mijn loupe ligt inmiddels in een haven in Cornwall. Nu heb ik de doorzichtige ring ondoorzichtig gemaakt. Dus als iemand in Cornwall is, en mijn ring vind, dan weet hij hoe het zit.

Jed

Shooter
    Medium Format
    Hallo

Voor de eerste grove verstellingen gebruik ik een leesbrilletje van 3.5 dioptrie van de BP (benzine pomp).
    Zo heb ik nog een paar handen vrij voor de verstellingen.
    De fijnafstelling met een 50 mm in een wc rol op maat.
    Voor het matglas een transparante folie gemonteerd om beschadigingen te vootkomen.

met vriendelijke groente Harry

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin