Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,828   Posts: 1,582,100   Online: 987

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 16 of 16

Shooter
    4x5 Format
    lles wat je nog moet vergroten toch
    Ben even confuus. Wat doet die 8 X 10 vergroter in mijn doka. Maar ja !!! dat is natuurlijk ook maar middenformaat ??? Ergo zolang er nog een vergroter voor bestaat is 't middenformaat. Nogal duidelijk .

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Ben even confuus. Wat doet die 8 X 10 vergroter in mijn doka. Maar ja !!! dat is natuurlijk ook maar middenformaat ??? Ergo zolang er nog een vergroter voor bestaat is 't middenformaat. Nogal duidelijk .
    Gary, je maakt me jaloers!
    Maar het ging hier eigenlijk over statieven...

G

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Willie Jan, welk model Manfrotto heb je?

Ik gebruik namelijk voor mijn houten 4x5 al jaren naar volle tevredenheid een Manfrotto 055 met een op de millimeter verstelbaar 410 kop. Ik heb er zowel mijn Wista als een Shen Hao op gehad zonder enig probleem. Vooral die 410 kop is ideaal voor grootformaat. De 1.76 m van de 055 is in de praktijk hoog genoeg. Als ik hem namelijk op zijn hoogste stand zet moet ik er eigenlijk een trapje bijnemen ondanks mijn 1.90 meter, om nog iets te kunnen zien op het matglas. Dit statief weegt 2.4 kg en is meer dan stabiel genoeg voor mijn loopbodem. Natuurlijk zijn carbonstatieven nog beter, maar ook een heel stuk duurder.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Ik ben met name niet tevreden over de stugheid ervan. als ik op een carbon van giotto ga hangen dan gebeurd er niets. Bij de manfrotto buigt deze door. Daarnaast is de kop die ik erop heb +/- 18 jaar oud en als ik hem vastzet en de kamera los laat dat buigt deze toch nog wat door. Daar baal ik het meeste van met macro. Ik heb geen haast en wacht op een mooie aanbieding... Die hydro kop van manfrotto 468MG RC4 spreekt me wel aan.

Sorry voor de late reactie... net terug uit toscane..

forzarossa's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    ik heb een Cambo statief met balhoofd. Uit de prehistorie volgens mij, maar werkt prima nog. En staat als een huis.

Shooter
    Medium Format
    Volgens mij kunnen we het al bijna over imacon scanners gaan hebben die je in nog geen 3 mensenlevens afschrijft. Maar wat de statieven betreft zou ik willen adviseren eens op marktplaats te kijken. Ik heb daar zowaar eenantieke berlebach op de kop getikt voor 15 euro en mijn toyo 45a zou bij een aardbeving nog goede foto's kunnen maken op dit statief.moderne statieven zijn fancy en licht maar uit mijn ervarimg met eerdere gitzo's wil het nog wel eens voorkomen dat het aluminium de trillingen minder goed opvangt dan mijn antieke houten statief. Ik blijf dus naast een onhandige grootformaatcamera opgescheept zitten met een zwaar houten statief. Het enige voordeel is dat het wel goed is voor de conditie.

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin