Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,929   Posts: 1,585,249   Online: 989

Results 1 to 5 of 5
    sofietje's Avatar
    Shooter
    35mm

Koppelingsstuk statief & monorail

Mijn vriend heeft een jaar geleden een technische camera (calumet, 4x5") gekocht. Helaas staat hij al een tijdje in de hoek van de kamer omdat hij nog geen statief voor de camera had. Nu heb ik voor kerst een antieke houten linhof statief voor hem gekocht...maar er is 1 probleem. Ik mis het koppelingsstuk voor de monorail (dus de klem die de monorail met het statief verbindt). Kan iemand mij zeggen hoe dat onderdeel precies heet en waar ik het misschien kan bestellen... of heeft iemand ervaring in het knutselen van dit onderdeel. De kamera weegt ongeveer 8 kilo dus het moet wel erg stabiel zijn. Het zou zo fijn zijn om eindelijk aan de slag te kunnen gaan met dit mooie apparaat.

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Hallo,

Stel je vraag eens aan Robert White.

http://www.robertwhite.co.uk/

Succes, Marc
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    4x5 Format
    Ooit heb ik iets opgevangen dat calumet gemaakt werd bij ons eigen cambo in kampen. Misschien is daar meer aan de weet te komen.
    http://www.cambo.com/

gary

vanspaendonck's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Calumet = Cambo. Tijdens de Photografica beurs in Houten in november zag ik twee van die klemmen te koop voor (als ik me goed herinner) EUR 4,50 per stuk. Ik had mijn budget al uitgegeven, anders had ik er wel een gekocht.
    Bel Cambo in Kampen eens: ze zijn zeer vriendelijk en behulpzaam en leveren ook rechtstreeks aan particulieren.

sofietje's Avatar
    Shooter
    35mm
    Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik zal eens kijken bij de verschillende adresjes.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin