Switch to English Language Passer en langue franšaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,337   Posts: 1,537,600   Online: 1107

Results 1 to 6 of 6

Shooter
    Medium Format

Linhof technika III matglas en achterwand

Ik heb een Linhof technika III, maar hij heeft een 'reducing back' en ik zou er een standaard 4x5 achterwand op willen hebben. Verder ontbreekt het matglas. Waar zou ik dit kunnen vinden (tweedehands of nieuw)? En zijn er ook andere opties (van andere merken)?

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Voor nieuwe achterwand moet je hier zijn: http://www.jupiterfoto.com/Linhof.htm#master%20tecnika
    Voor gebruikt ebay of iets dergelijks. Zal moeilijk worden, kom ze nl niet vaak tegen.
    Voor het matglas zou ik Geert van GVB even kontakten. Hij is op dit forum aktief.
    Of via zijn site: http://sheetfilm.be/
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Voor het matglas zou ik Geert van GVB even kontakten. Hij is op dit forum aktief.
    Klopt!
    Ik ben hier niet alleen actief maar ik betaal ook voor de reclame en het is leuk dat blijkt die z'n geld waard is.

G

Shooter
    4x5 Format
    Je moet wel even goed na vragen of een achterwand van een master wel op een III past. Met de komst van de IV is er nogal wat veranderd aan de technica

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by rmtz View Post
    Ik heb een Linhof technika III, maar hij heeft een 'reducing back' en ik zou er een standaard 4x5 achterwand op willen hebben. Verder ontbreekt het matglas. Waar zou ik dit kunnen vinden (tweedehands of nieuw)? En zijn er ook andere opties (van andere merken)?
    Er zijn 5 versies van de Technika III. De laatste versie kreeg een internationale achterwand. Daar valt misschien wat mee te doen. Heb je de kwaliteit van de balg al bekeken? Die kan na 50 jaar ook wel aan vervanging toe zijn.

Jed

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Er zijn 5 versies van de Technika III. De laatste versie kreeg een internationale achterwand. Daar valt misschien wat mee te doen. Heb je de kwaliteit van de balg al bekeken? Die kan na 50 jaar ook wel aan vervanging toe zijn.

Jed
    Heb de mijne net laten vervangen en dat levert nou niet bepaald een leuke rekening op. Een weekje Isle of Skye zou ermee betaald kunnen worden.
    Voor de eerste 30 jaar kan ie er weer tegen... en ik ˇˇk, hoop ik...
    harry

Release, the best you can do...

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  Ś   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin