Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,851   Posts: 1,582,857   Online: 838

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 13 of 13

Shooter
    Med. Format RF
    Quote Originally Posted by leicam5 View Post
    Beste Stefan,

Inderdaad Campion is niet goedkoop, ik heb geen voordeel noch relatie met hem, maar als je in de USA koopt moet je zeker rekening houden met vijf 'dingen' :
    - transport en verpakken (P&P)
    - betaling zijnde een verrichting buiten de EEG
    - import tax (op een matglas van bij Katzeye (K10) van 150 euro heb in 42 euro tax betaald zonder te spreken over de BTW en de douane kosten),
    - je hebt het product uiteindelijk niet op voorhand gezien (het is nooit wat het lijkt). Een vriend bestelde destijds Titanium en kreeg aluminium...
    - de garantie, indien er herstellingen nodig zijn, zullen waarschijnlijk in de USA uitgevoerd moeten worden.
    In de USA is alles goedkoper dan in de EEG, tot de afrekening komt.
    Bij Campion kan je atijd omruilen indien je b.v. de lens niet 'leuk' vindt of zoiets.
    En een spontane babbelaar (in 't Vlaams) is hij niet want hij is eigenlijk franstalig maar doet z'n best...

Als je dan toch en Shen Hao wilt, ga dan eens kijken bij ABRO (www.fotoabro.nl) te Zaandam, met hen heb ik ook goede ervaringen.

Veel geluk op jou zoektocht,

Philippe
    Hallo Philippe,

Wat betreft kopen in de USA heb je formeel gelijk wat die nadelen betreft, maar in praktijk heb ik al HEEL wat geld uitgespaard door in de USA of (vooral, maar tegenwoordig minder) uit Hong Kong te kopen; overigens is bij aankopen in Hong Kong en betalen met Paypal de levertijd meestal maar een dag of vier; ik heb al een Nikon 10.5mm daar gekocht op donderdag, betaald met Paypal en maandag lag ie op mijn bureau.

Wat Campion betreft wou ik geen kritiek uiten op zijn persoonlijkheid; ik had voorgesteld dat hij rustig frans mocht praten en ik zou nederlands praten; hij was inderdaad heel vriendelijk; hij gaf alleen spontaan weinig uitleg; ik moest bijv. uitdrukkelijk vragen om de camera's in de etalage eens van kortbij te mogen bekijken, alhoewel ik er naar verwezen had bij de opening van het gesprek.

Die winkel in Zaandam ziet er niet gek uit. Op dit ogenblik ben ik ook in gesprek met een Engelsman. Ik hoop binnenkort mijn materiaal te hebben

Mvg,
    Stefan.

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Wees gelukkig dat jij in Vlaanderen zit, blijkbaar gaat het er soepeler...

Hier heb ik tussen bestellen, betalen en ontvangen nog de duitse douane.

Ik ben wel bereid invoerrechten en de btw te betalen, maar als dan de duitse douane de internationale douane verklaring (die ook hier bij de posterij wordt uitgehandigd) als niet toereikend verklaard, zodat ik dagen met correspondentie met de verkoper en met op en neer rijden naar een gewestelijk kantoor bezig ben, is de lol er af.

En dat is maar één problem met deze institutie...

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by gliderbee View Post
    Die winkel in Zaandam ziet er niet gek uit. Op dit ogenblik ben ik ook in gesprek met een Engelsman. Ik hoop binnenkort mijn materiaal te hebben
    Schrik niet als je er echt heen gaat, het is een vrij obscuur pandje in een wat achterafstraat van Zaandam... Ook binnen is het geen flitsende moderne inrichting!

Dat alles wordt echter wel ruim gecompenseerd door een groot aanbod aan allerhande tweedehands spul voor LF, MF en kleinbeeld. Je kunt het zo gek niet bedenken, of er ligt wel wat. Vergeet niet ook even in de kelder te kijken als je geintresseerd bent in doka / studio spul.

Marco
    http://www.boeringa.demon.nl

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin