Switch to English Language Passer en langue franÁaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,821   Posts: 1,581,715   Online: 1015

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 13

Shooter
    Med. Format RF

winkels in BelgiŽ, grensstreek ?

Hallo,

Ik zou mijn eerste stapjes in 4x5 fotografie willen proberen, en ben dus op zoek naar een toestel, lens en bijhorigheden. Ik heb al heel wat gelezen, maar nog nooit een camera in werkelijkheid gezien, laat staan even geprobeerd ..

Is er ergens in BelgiŽ, of in een redelijke circel rond Leuven, een winkel waar nog tweedehands of nieuwe LF-camera's verkocht worden ?

Bedankt voor alle hulp.

Stefan.

Philippe-Georges's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Als Brussel niet te ver is voor jou, ga dan eens kijken bij Michel Campion op de hoek van de Rue Ernest Solvay nabij de Saint Boniface, de etalage staat vol met 'leuke dingen'...
    Hij is zeker niet de goedkoopste maar heeft een mooi aanbod, kennis van zaken en een goede garantie politiek, zo heb ik dat toch destijds ervaren.

Veel geluk,
    Philippe
    "...If you can not stand the rustle of the leafs, then do not go in to the woods..."
    (freely translated quote by Guido Gezelle)

PS: English is only my third language, please do forgive me my sloppy grammar...

Shooter
    4x5 Format
    Heb je 't draadje
    http://www.apug.org/forums/forum94/4...ar-2007-a.html
    gelezen ? Het is niet bepaalt naast de deur maar na mijn mening een behoorlijk unieke kans om zoveel grootformaat camera's in het "wild" tegen te komen met de bijbehorende gebruiker.

Shooter
    Med. Format RF
    Bedankt ! Ik ben vandaag gaan kijken, en die etalage is inderdaad een ware kijkkast met mooi spul ! Vriendelijke eigenaar, geeft antwoord op wat je vraagt, maar is blijkbaar geen spontane babbelaar

Dat hij zeker niet de goedkoopste is, is wel een understatement van formaat ; hij vraagt voor de eenvoudigste Shen-Hoa met tweedehands-lens 1500 euro; ik kan 'm volledig nieuw voor een lager getal in DOLLARS uit de US laten komen ...

Evengoed: ik heb de Shen Hoa eens kunnen voelen, en het beviel me uitstekend. Nu verder lezen en shoppen ..

Stefan.

Quote Originally Posted by leicam5 View Post
    Als Brussel niet te ver is voor jou, ga dan eens kijken bij Michel Campion op de hoek van de Rue Ernest Solvay nabij de Saint Boniface, de etalage staat vol met 'leuke dingen'...
    Hij is zeker niet de goedkoopste maar heeft een mooi aanbod, kennis van zaken en een goede garantie politiek, zo heb ik dat toch destijds ervaren.

Veel geluk,
    Philippe

Shooter
    Med. Format RF
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Heb je 't draadje
    http://www.apug.org/forums/forum94/4...ar-2007-a.html
    gelezen ? Het is niet bepaalt naast de deur maar na mijn mening een behoorlijk unieke kans om zoveel grootformaat camera's in het "wild" tegen te komen met de bijbehorende gebruiker.
    Dat "draadje" is dik genoeg om een driemaster vast te houden aan de kade ; ik heb de indruk dat er ergens een afspraak gemaakt werd/wordt die al dan niet is doorgegaan ?

Waar en wanneer zou het doorgaan ? Ik wel best een stukje rijden om bij te leren.

Stefan.

Shooter
    35mm
    Hallo Stefan ,

Een alternatief voor een goede tc 4 x5" is een Sinar Norma die heel stabiel is ,
    deze worden regelmatig aangeboden op verschillende sites en het is mogelijk
    alle verstellingen te doen ,
    Ik bezit ook deze camera en ben er uiterst tevreden over , het is het oudste degelijk
    model van Sinar en goedkope instap in 4 X 5" zeker onder de 1000 euro lenzen incluus.

mvg Guido

Shooter
    Med. Format RF
    Hallo Guido,

Blijkbaar is de Sinar Norma een technische camera ? Ik ben op zoek naar een (hoe heet dat in het nederlands ?) "field" camera, dus eentje die je relatief gemakkelijk kan plooien en meenemen.

mvg,
    Stefan.

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by gliderbee View Post
    Hallo Guido,

Blijkbaar is de Sinar Norma een technische camera ? Ik ben op zoek naar een (hoe heet dat in het nederlands ?) "field" camera, dus eentje die je relatief gemakkelijk kan plooien en meenemen.

mvg,
    Stefan.
    Dan is een Tachihara geen slechte keus en ook nog binnen een aanvaardbaar prijsbereik. Kijk goed rond waar je koopt, je kan er gemakkelijk tot 150 Euro verschil op vinden.
    Ik heb de afgelopen week wat gekeken naar een 8x10 van Tachihara en heb zo prijsen gevonden van 1200 tot 1900 Euro voor hetzelfde model!

G

Philippe-Georges's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Beste Stefan,

Inderdaad Campion is niet goedkoop, ik heb geen voordeel noch relatie met hem, maar als je in de USA koopt moet je zeker rekening houden met vijf 'dingen' :
    - transport en verpakken (P&P)
    - betaling zijnde een verrichting buiten de EEG
    - import tax (op een matglas van bij Katzeye (K10) van 150 euro heb in 42 euro tax betaald zonder te spreken over de BTW en de douane kosten),
    - je hebt het product uiteindelijk niet op voorhand gezien (het is nooit wat het lijkt). Een vriend bestelde destijds Titanium en kreeg aluminium...
    - de garantie, indien er herstellingen nodig zijn, zullen waarschijnlijk in de USA uitgevoerd moeten worden.
    In de USA is alles goedkoper dan in de EEG, tot de afrekening komt.
    Bij Campion kan je atijd omruilen indien je b.v. de lens niet 'leuk' vindt of zoiets.
    En een spontane babbelaar (in 't Vlaams) is hij niet want hij is eigenlijk franstalig maar doet z'n best...

Als je dan toch en Shen Hao wilt, ga dan eens kijken bij ABRO (www.fotoabro.nl) te Zaandam, met hen heb ik ook goede ervaringen.

Veel geluk op jou zoektocht,

Philippe
    "...If you can not stand the rustle of the leafs, then do not go in to the woods..."
    (freely translated quote by Guido Gezelle)

PS: English is only my third language, please do forgive me my sloppy grammar...

Shooter
    4x5 Format
    Ik meen te weten dat Willie Jan zijn Shen-Hoa recht streeks uit china heeft gekocht. Als hij niet op dit draadje reageert jou je hem een PM kunnen sturen om te vragen of dat beviel.

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  ó   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin