Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,503   Posts: 1,543,419   Online: 834

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 18 of 18

Thread: Polaroid 545 ?

Shooter
    Med. Format RF
    Zo, ik heb vandaag dan voor de eerste keer twee Polaroid 59 belicht;

Qua belichting zat het wel goed, qua scherpte ok, maar ik moet nog leren werken met die tilt om de scherptediepte goed te krijgen, maar ik twijfel aan de ontwikkeling: de foto's hebben een heel duidelijke blauwzweem.

De film die ik gebruikte heb ik gekocht (op eBay, voor een klein prijsje) en was te gebruiken uiterlijk oktober 2007. De verkoper zei dat de film altijd vlak en koel bewaard is gebleven; of dat waar is kan ik niet controleren.

Kan de oorzaak van die blauwzweem zijn dat de film "over tijd" was ?

Bedankt,
    Stefan.

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by gliderbee View Post
    Kan de oorzaak van die blauwzweem zijn dat de film "over tijd" was ?

Bedankt,
    Stefan.
    Hoogst waarschijnlijk wel. Ik heb onlangs nog een oudere doos gebruikt en het wit ging richting blauwgroen. Ik heb dat effect dan maar gebruikt om een applblauwzeegroene reeks te maken:
    http://sheetfilm.be/zenphoto/index.php?album=basket

De doos 59 waarmee ik momenteel werk geeft correctere resultaten en is dan ook recenter. De emulsion lifts moet ik hierop nog doen maar ik wacht tot alle opnamen gemaakt zijn. Mijn studio-setup hiervoor heeft enige tijd geduurd.

Groeten,
    Geert

Shooter
    Med. Format RF
    Quote Originally Posted by argus View Post
    Hoogst waarschijnlijk wel. Ik heb onlangs nog een oudere doos gebruikt en het wit ging richting blauwgroen. Ik heb dat effect dan maar gebruikt om een applblauwzeegroene reeks te maken:
    http://sheetfilm.be/zenphoto/index.php?album=basket

De doos 59 waarmee ik momenteel werk geeft correctere resultaten en is dan ook recenter. De emulsion lifts moet ik hierop nog doen maar ik wacht tot alle opnamen gemaakt zijn. Mijn studio-setup hiervoor heeft enige tijd geduurd.
    Je hebt er best nog iets moois van weten te maken !

Wat is emulsion lifting ? De emulsie losweken van het papier ? Hoe doe je dat ?

Dit is wat er bij mij van gebakken is; mijn scanner heeft het dan nog meer magenta gemaakt; in werkelijkheid zijn de foto's duidelijk blauwer ... nog veel werk aan de winkel ..; nu ik ze zo groot zie ... de scherpte is ook niet wat het moet zijn blijkbaar :rolleyes:, of het moet aan de scan liggen.

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Scans moet je altijd wat verscherpen in Photoshop of een ander grafisch programma. Ik vind dit er in ieder geval niet zo gek uit zien voor een 4x5 Polaroid scan. Verwacht geen topkwaliteit met die Polaroids (uitgezonderd de mega 50x60 cm(!) polaroid's die ik ooit op een tentoonstelling in het Haagse fotomuseum heb gezien, moet je je voorstellen watvoor camera daarvoor nodig is :o, laat staan dat je die polaroid door zijn houder moet trekken voor het ontwikkelen, daar heb je waarschijnlijk een paard bij nodig ).

Shooter
    Multi Format
    Past Fuji niet in een polaroid 405 of 550 houder?

Shooter
    Multi Format
    Niet alle films passen in iedere houder.
    Op de oude website van Robert White stond een tabel met welke film in welke houder paste maar op de nieuwe site heb ik die nog niet weergevonden.

G

Shooter
    Multi Format
    Aha! Ik heb de compatibiliteitstabel teruggevonden. In bijlage in PDF-vorm.

Groeten,
    Geert
    Attached Files

Shooter
    Med. Format RF
    Ik vrees dat dit slecht nieuws is ...

http://life.tweakers.net/nieuws/5178...tant-film.html

Stefan

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin