Switch to English Language Passer en langue franšaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,849   Posts: 1,582,821   Online: 732

Results 1 to 9 of 9
    hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Linhof Technika Koopje

Als je ge´nteresseerd bent in Technika voor een schappelijke prijs?
    Ik keek vandaag even op de site van Kamera-Express en kwam dit tegen.
    Krijg er geen provisie van en ik werk er ook niet.
    Dit ziet er wel kompleet uit voor een dijk van een prijs. Normaliter gaan ze rond de 1800-2000 euris de deur uit.

http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=22558
    harry

Release, the best you can do...

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Het is wel de kleine versie, niet de 4x5 inch

Ben
    Das Licht macht dem Denker und Forscher die meiste Freude. (from Swiss farmhouse)

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Als je ge´nteresseerd bent in Technika voor een schappelijke prijs?
    Ik keek vandaag even op de site van Kamera-Express en kwam dit tegen.
    Krijg er geen provisie van en ik werk er ook niet.
    Dit ziet er wel kompleet uit voor een dijk van een prijs. Normaliter gaan ze rond de 1800-2000 euris de deur uit.

http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=22558
    Ik heb me niet in de prijzen van de laatste tijd verdiept. Maar het lijkt mij flink aan de prijs. Het ziet er uit als een 40-50 jaar oude Technika met oude optiek. Maar het is slecht te beoordelen van de foto op die web site.

Jed

Shooter
    4x5 Format
    Het is wel de kleine versie, niet de 4x5 inch
    Weet je dit zeker, of is 't een gok ? Als ik de verhouding tussen de greep en de kamera bekijk zou ik toch aan een 4 X 5 denken.
    Mijn inschatting is dat 't een IV is van rond 1960, en als de balg goed is, is 't een juiste prijs.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Weet je dit zeker, of is 't een gok ? Als ik de verhouding tussen de greep en de kamera bekijk zou ik toch aan een 4 X 5 denken.
    Mijn inschatting is dat 't een IV is van rond 1960, en als de balg goed is, is 't een juiste prijs.
    Op een dergelijke technika schat ik de camera ook in. Als de prijs juist is, wat ik niet kan beoordelen, dan zijn de prijzen wel veel hoger geworden. Dan is mijn technika alleen maar in absolute waarde toegenomen (dus zonder inflatiecorrectie). Maar nu met de dalende beurs, is het misschien goed om te beleggen in Linhofs.

Jed

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Volgens mij zonder enige twijfel een 4*5. Zo te zien zit er geen dakje op en dat zou kunnen wijzen op een IV.
    Er is inderdaad een hype ontstaan rondom de Linhofs en dat resulteert in hoge prijzen.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Multi Format
    De lens lijkt me een Symmar 135 of 150mm te zijn. De sluiter is nogal typisch.
    De verhouding tussen zoeker en handgreep t.o.v. de body wijst zeker op een 4x5".

G

dirkv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    De combinatie Kamera-Express en een koopje als het om analoog spul gaat lijkt mij niet logisch.

Cor
    Cor is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    Volgens mij is het ook een IV, zelf heb ik een III, en daarvan is de voor standaard anders. Een opsteek zoeker (variabele?) en een handgreep zijn ook niet goedkoop. Meer info over het objectief is nodig om echt te kunnen beoordelen of het een koopje is..
    (zelf zou ik marktplaats goed in de gaten houden en veel geduld hebben, en eerst kijken en dan kopen)

Mvgr,

Cor

Quote Originally Posted by hka View Post
    Volgens mij zonder enige twijfel een 4*5. Zo te zien zit er geen dakje op en dat zou kunnen wijzen op een IV.
    Er is inderdaad een hype ontstaan rondom de Linhofs en dat resulteert in hoge prijzen.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  Ś   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin