Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,566   Posts: 1,545,400   Online: 1074

Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 29 of 29

Thread: T.C.

dirkv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Ook wel handig: handboek technische camera van Jim Stone. Uitgeverij FOTO isbn 90.72214.05.6 Het boek is nederlandstalig, wat ik bij technische boeken een groot voordeel vind. Of het nog nieuw te kopen is weet ik niet eigenlijk maar er zal best aan te komen zijn.

elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    heeeee Dirrekie,ook weer een goeie tip,dank je wel,
    O ja,JONGESSS,IK HEB HEM, tatatatatataaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaa,shit,wat was dat ontiegelijk zwaar,het statief is een Bilora statief,ik dacht dat ze altijd voor de amateur maakte,maar dit is nou niet een amateur dingetje,allemachtig,en ook 1 voordeel,de negatieven schijnen ook in mijn vergroter te passen(agfascope 60,nou,eerst maar weer eens een avondje studeren,de fotograaf,kwam er ook nog even aan te pas,jongens,wat keek die man scheel,hij was wel aardig,maar ik vroeg me af,hoe hij zulke foto,s gemaakt kon hebben,het objectief was wel gebruikt,allicht,maar heel soepel,diafragma lamellen,ging super,en allemaal gelijk,de waterpasjes aan de achterzijde waren niet goed,althans,1 was er af gebroken,en de ander was leeg,de cassette,s waren goed,want ze gebruikte voornamelijk polaroid,alleen stofnesten,maar ik denk wel dat ik hier gelukkig mee word,o ja,het objectief is een 150mm Rodenstock,shit,ben ik dat doekje nog vergeten,dat je over je kop gooit,maarja,mijn vrouw maakt wel een ander doek,ik ga weer even kijken(en spelen),tot horens,

Ruud.

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Jaloers en afgunstig, dat komt bij me op :-)

Na de bijeenkomst van 24 mei heb ik ook al zitten verlustigen op e-bay. Wat daar niet allemaal langs kwam voor lage prijzen: Camo's, Sinars, een hele mooie Plaubel Peco Junior en ook nog een flink aantal vakvergroters van Durs. Omdat ik echter helemaal geen budget heb is het meer een vorm van zelfkastijding. Wat ik heb gezien heeft me wel gesterkt in mijn voornemen om uiteindelijk direct van Minox 8x11 op groot formaat over te stappen. Alle investeringen in kleinbeeld of middenformaat verstragen die.

Nou verwacht ik wel wat goede raad in de vorm van: "da's wel een grote stap" maar ik heb in het verleden wel degelijk gewerkt met kleinbeeld en middenformaat. Ik zal dus niet zo heel erg schikken van de 4x8 negatieven. Het instellingen verhaal is echter wel een vak apart.

Voorlopig blijf ik daarom lekker met mijn Minox werken en zal ik trachten het uiterste uit het formaat te persen. Zoals sommigen de 24ste mei wellicht zullen hebben vernomen werk ik nu met Copex, een document film. Met behulp van een speciale ontwikkelaar kun je de film gebruiken voor pictorale fotografie. Het aantal lijnparen per mm schijnt 600 te bedragen en mijn 15mm / f/3.5 COMPLAN zit op 330, net als het objectief in mijn vergroter. Het lijkt me daarom mogelijk om goede afdrukken te maken op 20 bij 25 en zelfs op 24 x 30.

Voorlopig blijf ik dus een beetje een buitenbeentje maar misschien inspireert mijn onderzoek en mijn werk uiteindelijk anderen om ook eens een Minox mee te nemen. Zoiets kleins hoort eigenlijk standaard in de borstzak voor de wel bekende "had ik nou maar.." momenten.

Heel veel pleziek met je aanwinst Ruud em wellicht treffen we elkaar een keer in het veld.

Rob

elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Nou Robbedoes,in de club zien ze mij ook als een buitenbeentje,iedereen is digi,behalve ik,we gaan iedere eerste zondag van de maand op foto tocht,met ze,n alle,en dan kijken ze zo meewarig,en zij hebben allemaal plastic,en mijn spul is allemaal metaal,ik sjouw me wel te barsten,en als ik bij de wagen komt,ben ik echt afgepeigerd,maar ik lach vrolijk tegen iedereen,en ik zeg,nee hoor,het gaat prima,maar ik ben toch blij dat ik weer zitnou ja,moet je er maar voor over hebben,zullen we maar denken,

Ruud.

dirkv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Leuk om te lezen dat je zo blij bent met je cambo. Het lijkt mij een goede koop als je kijkt wat je er allemaal bij kreeg. Wat ga je er eigenlijk mee fotograferen?

Gr Dirk

elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Dirkv,Na dat ik er mee vertrouwd ben geraakt,en de cassette,s heb leren vullen,denk ik dat ik richting portret en sociale fotografie opga,en architectuur vind ik ook spannend,nu weet ik wel,je kan dat ding niet zomaar overal naar toeslepen,ik moet gewoon de camera onder de knie zien te krijgen en wat ik er mee kan doen,het verschil tussen kleinbeeld en 6x6 vond ik al heftig,met kl.beeld was het zo gejaagd,en toen ik met MF begon,moest ik flink indammen ik voelde me net een slak,maar dan iets langzamer,gek eigenlijk,want vroeger had ik een Mamiya RB 67,ik vond het een zalig ding,heel relaxt werken,proberen je van niemand iets aan te trekken,toen dus een hele tijd niks gedaan,en uiteindelijk weer begonnen met kl.beeld,maar met dat automatisme van tegenwoordig,je hoeft enkel maar op de knop te drukken,want dat ding doet alles voor je,om gek van te worden,daarom moest ik echt moeite doen om om te schakelen,en dan nu weer naar 4x5 inch,eigenlijk ging het een tikkie te snel,maarja,we zien wel,maar portretten vind ik eindeloos,

Ruud.

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Hoi Ruud,
    Jij lijkt me een sublieme participant voor de volgende meeting. Je weet wel, of misschien ook helemaal niet, die meetings die Gary organiseert.
    @Gary. Het moet niet van een kant komen denk ik. Mocht je hulp wensen aangaande een volgende meeting: I'm you man!

Ruud, succes

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Gefeliciteerd!

als je begint zou ik de adox film willen aanbevelen.
    Is gewoon goedkoop om mee te klooien....

en als je het doorhebt inderdaad de ilford fp4+.

Een kennis van mij zegt altijd "de eerste 50 is toch zooi"
    En het klopt als ik terug kijk in mijn archief....

Ik heb wel gemerkt dat de prijzen aan het stijgen zijn.
    vorig jaar kocht ik een cambo master met een apo 210 lens voor 400 euro op ebay, waarna ik de lens verkocht voor 400 euro (die had ik al)...

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by elbuveli2ETHPY View Post
    de waterpasjes aan de achterzijde waren niet goed,althans,1 was er af gebroken,en de ander was leeg
    Als ik me niet vergis verkoopt Cambo in Kampen die waterpasjes nog steeds :

Cambo Fotografische Industrie BV
    Haatlanderdijk 45 / PO Box 200
    NL-8260 AE Kampen
    The Netherlands
    tel: +31 (0) 38 3314644
    fax: +31 (0) 38 3315110
    e-mail: info@cambo.com
    http://www.cambo.com

het objectief is een 150mm Rodenstock
    Welke 150 Rodenstock? Staan er nog meer gegevens op de lens?
    ,shit,ben ik dat doekje nog vergeten,dat je over je kop gooit,maarja,mijn vrouw maakt wel een ander doek
    De naar mijn mening beste op de markt vind je hier : http://www.quietworks.com/ Heb je daarvoor geen geld, kijk dan eens naar verduisteringsstof voor rolgordijnen. Liefst zwart aan een kant en wit of zilverkleurig aan de andere. Kies de lichtste, soepelste variant. Pas op met volledig zwarte stof, want in de zomer wordt dat een mini-sauna.
    Last edited by argentic; 06-06-2008 at 09:34 AM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Page 3 of 3 FirstFirst 123

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin