Switch to English Language Passer en langue franšaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,559   Posts: 1,573,293   Online: 945

Page 7 of 7 FirstFirst 1234567
Results 61 to 70 of 70
    Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    bij http://www.freestylephoto.biz staat een toyo field 45cf voor $894

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by Marco B View Post
    Dat vind ik serieus zeer triest voor jou. Als je niet zo door een foto geraakt kunt worden dat je daar de spanning niet in ziet, dan mis je een absoluut fundamenteel onderdeel van kunstbeleving. Misschien is het doordat ik al jaren met verschillende vormen van kunst bezig ben, en zeer geregeld in een museum exposities van allerlei vormen van kunst bezoek, dat ik op dit vlak een totaal ander wereldbeeld heb...
    Het woord spannend is eens door de fotobond in het leven geroepen en wordt door amateurs gebruikt. Net zoals "je onderwerp moet altijd op de gulde snede staan" of "diagonalen in een foto maken deze spannend", of "zet de mensen eens op het verkeerde been".

Ik vind een foto mooi als ik er een bepaald gevoel bij krijg, net zoals kippevel bij muziek. En als die foto 2 weken aan de muur heeft overleefd in mijn woonkamer dan is het een goede prent.
    Ik praat liever van een mooie foto die prettig is om naar te kijken.
    En als je hem ooit wil verkopen dan zijn er weer andere eisen.

Het begrijpen van kunst is inderdaad een belangrijk onderdeel. Ik ben op dit moment kunstgeschiedenis aan het bestuderen om meer inzicht en achtergrondinfo te krijgen. Zou eigenlijk iedere fotograaf moeten doen. Net zoals het veel bekijken van werk van kunstenaars. Laat de term ansel adams vallen op een fotogroep, en niemand zal weten wie of dit is.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Ik vind Abro meestal onnodig duur.

John D. de Vries is in het contact een rare snuiter, en zijn website is al jaren zo ontoegankelijk, ondanks vele opmerkingen van klanten. Deze man is ver boven zijn klanten verheven. Ik ben in elk geval op zijn gedrag afgeknapt, en heb mijn camera bij Monochrome gekocht (ook niet de goedkoopste).

En toen kwam de Shen Hao. Natuurlijk niet de kwaliteit van een Ebony, maar veel degelijker gebouwd dan de Tachihara. De Shen Hao is een kwaliteitsproduct voor een uitstekende prijs. Vraag het maar aan Merlin die er een heeft.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    ...en het zijn puur handelaren. Dus geld telt.. en de kwaliteit is, als je niet goed uitkijkt of genoeg kennis ervan hebt, wel een aan de magere kant. Zeker t.o.v. de prijs.
    harry

Release, the best you can do...

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    De shen heeft na mijn aanschaf ook wijzigingen doorgevoerd.

De plastic knoppen zijn vervangen door metaal en de prijs is omhoog gegaan...

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by argentic View Post
    Mee eens, maar dat geldt eigenlijk voor bijna elke zaak met tweedehands analoge fotoapparatuur, de werkelijkheid lijkt bij deze zaken nog niet helemaal doorgedrongen...

Maar als je echt snel iets moet hebben, en het ook even in handen wilt hebben voor aankoop, dan ben je bij Abro vaak aan het goede adres, ik zou in ieder geval op LF gebied in Nederland geen andere zaak zoals deze kennen, maar hoor het graag als er nog andere zijn.

En je wordt er altijd erg vriendelijk geholpen, geen "De Vries" toestanden dus, als ik jouw woorden mag overnemen.
    Last edited by Marco B; 08-18-2008 at 04:22 PM. Click to view previous post history.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by argentic View Post
    En toen kwam de Shen Hao. Natuurlijk niet de kwaliteit van een Ebony, maar veel degelijker gebouwd dan de Tachihara. De Shen Hao is een kwaliteitsproduct voor een uitstekende prijs. Vraag het maar aan Merlin die er een heeft.
    Kan de kwaliteit van de Tachihara niet met Shen Hao vergelijken, want heb die laatste nooit in handen gehad. Ik geef toe dat de Tachihara niet de degelijkste op de markt is, maar voor 600 dollar krijg je desondanks toch heel wat. Met de afwerking is op zich niets mis, en hij ziet er fantastisch uit. En het matglas is ook niet slecht. Zwakste punt blijft het gebruik van messing ipv een steviger metaal, en de constructie van de verplaatsingsmechanismen voor het verschuiven van de voor- en achterstandaard, maar ik kan er mee leven.

Mits je er niet beroepsmatig duizenden beelden per jaar mee wilt schieten, zul je er toch jaren plezier van hebben bij normaal gebruik.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by Marco B View Post
    Kan de kwaliteit van de Tachihara niet met Shen Hao vergelijken, want heb die laatste nooit in handen gehad. Ik geef toe dat de Tachihara niet de degelijkste op de markt is, maar voor 600 dollar krijg je desondanks toch heel wat. Met de afwerking is op zich niets mis, en hij ziet er fantastisch uit. En het matglas is ook niet slecht. Zwakste punt blijft het gebruik van messing ipv een steviger metaal, en de constructie van de verplaatsingsmechanismen voor het verschuiven van de voor- en achterstandaard, maar ik kan er mee leven.

Mits je er niet beroepsmatig duizenden beelden per jaar mee wilt schieten, zul je er toch jaren plezier van hebben bij normaal gebruik.
    Met de sjing shang heb je hetzelfde probleem als de Tachi.
    Vooral de voor standaard kan in gelockte toestand nog wat wiebelen als je hem vastpakt. Echter wie leunt ertegen tijdens de opname...
    Scherpstellen loopt wat stroever als met een technika of ebony. Of de achterwand echt haaks op het frontpaneel staat als deze in het palletje valt, vraag ik me ook af... Maar met de Shen heb ik al 2,5 jaar plezier voor $450.
    Ik zie mij in ieder geval niet met mijn cambo master in de natuur wandelen...

Shooter
    4x5 Format
    De Ebony SV45TE ziet er echt zeer goed uit en weegt "slechts" 2,7kg.
    Mijn linhof tech weegt 2,65 kg. Dus top kwaliteit is of 't hout of metaal is even zwaar.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Volgens mij kun je vˇˇrdat je tot aanschaf overgaat beter eerst naar de komende kroegmeeting komen, en anderen vooraf vragen om hun 4x5 camera mee te brengen. Het is echt heel anders om de camera's in je handen te hebben dan de specs in een advertentie te lezen.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Page 7 of 7 FirstFirst 1234567

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  Ś   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin