Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,566   Posts: 1,545,414   Online: 1009

Results 1 to 5 of 5
    Decuyper Tom's Avatar
    Shooter
    Medium Format

iemand ervaring met Toyo Field 45AX

Beste,

Heeft er iemand ervaring met de Toyo Field 45AX. Zo ja, welke?

Bedankt,

Tom

Shooter
    4x5 Format
    Tom,

Ik gebruik een Toyo Field 45A en die voldoet bijzonder goed voor mij. Ik gebruiken hem alleen buiten (in de studio gebruik ik een mono-rail vanwege meer verstel mogelijkheden).
    De Toyo vouwt makkelijk en klein op, is stabiel en robuust.
    Ik moet overigens wel aantekenen dat mijn 75mm lens op de Toyo wat aandacht vraagt, soms krijg ik de bodem van de camera in beeld. Dit is overigens alleen een probleem als ik de lens een tilt naar voren geef. Kwestie van opletten dus.
    Voor lange brandpunten kan de achterkant van de camera nog een stuk uitgeschoven worden.
    Kortom, ik ben erg tevreden over de Toyo.

Groeten,
    Koos

Cor
    Cor is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    Tom,

Ik heb dan wel geen Toyo 45 (ik heb z'n grotere broer de 810), maar een probleem met Toyo kan zijn dat de balg "lek"is, dat er op de hoeken van de vouwen gaatjes zitten. Helaas had ik dat probleem , en het schijnt bij Toyo vaker voor te kunnen komen, dus als je die camera wil overnemen: goede de balg controleren (bv door de camera in een donkere ruimte te plaatsen, en met een zaklamp van binnenuit op de wand van de uitgerekte balg schijnen)

Mvgr,

Cor

Quote Originally Posted by Decuyper Tom View Post
    Beste,

Heeft er iemand ervaring met de Toyo Field 45AX. Zo ja, welke?

Bedankt,

Tom

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Met een tweedehands ALTIJD de balg controleren. Een beetje off-topic is het wel, maar ik heb een tijd geleden een 8x10in gekocht via eBay, waarvan de verkoper zei dat hij lichtdicht was. Helaas was het gatenkaas, maar met een beetje ducttape is hij zo donker als mijn donkere kamer. Dat is dus de tip:
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Cor
    Cor is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    ..en kan je de balg nog dichtvouwen.....

Mijn 810 Toyo field vouwt zeer strak op, en de balg is van speciaal dun materiaal gemaakt (Camera Bellows, UK, een fraai stukje vakwerk). Zelf heb ik eerst gerommeld met een soort rubbercement neopreen kit (bedoelt om gaatjes /scheuren in wet-suits te dichten), maar dat werd uitendelijk niks..

Groet,

Cor

Quote Originally Posted by Merlin View Post
    Met een tweedehands ALTIJD de balg controleren. Een beetje off-topic is het wel, maar ik heb een tijd geleden een 8x10in gekocht via eBay, waarvan de verkoper zei dat hij lichtdicht was. Helaas was het gatenkaas, maar met een beetje ducttape is hij zo donker als mijn donkere kamer. Dat is dus de tip:

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin