Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,299   Posts: 1,535,796   Online: 695

Results 1 to 3 of 3

Shooter
    Multi Format

Merkwaardig onderdeel ebay

Op ebay zag ik dit verlengingsonderdeel voor een sen hao volgens mij, er staat tachihara, maar lijkt meer op de eerste.

Komt mij erg onstabiel over en wanneer heb je dit nodig vanaf 480mm ofzo?
    Of is het bedoelt voor macro opnamen

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?...m=250351375398

Shooter
    4x5 Format
    De standaard balg voor deze houten kamera is geschikt voor een 150mm, als je langer wilt (250mm Imagon) of 300, dan komt deze extension van pas. Schitterend !
    Voor macro-opnames is de loopbodem minder geschikt omdat je met het scherpstellen de lens beweegt.
    De afbeeldingsmaatstaf wordt bepaald door de lens en de afstand tussen de lens en het voorwerp.
    Vandaar de regel in de studio: in beeld brengen met de lens, scherpstellen met de achterwand en dus ook het gebruik van de monorail.

Gap:
    Sinar P2

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by archphoto View Post
    De standaard balg voor deze houten kamera is geschikt voor een 150mm, als je langer wilt (250mm Imagon) of 300, dan komt deze extension van pas.
    De standaardbalguittrek van zulke Shen Hao, Tachihare of Wista loopbodems is 300 - 360 mm. Een 150 mm met 300 mm uittrek geeft al een 1:1 macro ! Dus voor normaal gebruik kun je op een 300 mm balg gemakkelijk met een 240 mm lens werken.

Dit onderdeel ziet er inderdaad uit als een hulpmiddel voor extreme macro.
    Last edited by argentic; 01-04-2009 at 05:19 AM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin