Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,966   Posts: 1,523,362   Online: 1206

Results 1 to 10 of 10

Thread: Zelfbouwpakket

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Zelfbouwpakket

Afgelopen jaar vond ik op het web twee zelfbouwpaketten voor grootformaat camera’s. Eén in de VS, maar die is momenteel niet meer leverbaar, en één in het Verenigd Koninkrijk. Die laatste is nog wel leverbaar dus zet ik hier even een koppeling neer. De hoofdactiviteit van de fabrikant is het produceren van balgen.

http://www.camerabellows.com/Bulldog.html

doitashimashite's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    8
    Hee da's interessant! Bedankt voor deze link!
    Future, present, past. Life, decay, death, birth. I try to catch a glimpse of history as it unfolds before my eyes, and to pass that on to future generations. I am a witness of my time.

Shooter
    4x5 Format
    Fraai, bedankt voor de informatie, nu nog het juiste hout erbij: mahoni of iets mooiers......

Peter

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Robbedoes View Post
    ... twee zelfbouwpaketten voor grootformaat camera’s. Eén in de VS, maar ...
    Bedoel je misschien de Bender? Leuk ding, lekker licht, misschien wat windgevoelig.

Maar er zijn zat andere mooie Doe-Het-Zelf projecten te vinden. Eén van de mooiste vind ik een camera van een flatbedscanner. Je kunt hier een panorama camera zien, en hier eentje met roterende lens, compleet met bouwplannen. Maar er zijn er nog veel meer bruikbaar. Link1, link2, link3, link4, link5, link6, link7, link8, link9 (8x10), link10.
    Er is zelfs beschreven hoe je een eigen lens kan maken, pak een stuk stofzuigerslang en een vergrootglas en je hebt een lensbaby (zelf geen DHZ, maar wel zo ontstaan)... En wat dacht je van een paraplu als statief?
    Quote Originally Posted by archphoto View Post
    mahoni of iets mooiers......
    Ik kan me niet voorstellen wat mooier is. Geef eens een voorbeeld...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Hahaha, waanzinnig, die scanner link! Bedankt voor posten. Ik blijf mij elke keer weer verbazen wat mensen weten te verzinnen.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Merlin View Post
    Bedoel je misschien de Bender? Leuk ding, lekker licht, misschien wat windgevoelig.
    Ja Jaap, die bedoel ik. Jammer dat Bender de zaak voorlopig heeft gesloten. Ik ben benieuwd of die weer een keer open gaat...

Maar ik vind de ShenHao ook erg interessant en ik begrijp dat jij, en anderen, erg te spreken zijn over deze camera.

De zelfbouw koppelingen die jij hebt doorgegeven betreffen voornamelijk monorails. Een loopbodem zoals de ShenHao lijkt me toch prettiger te transporteren.

Shooter
    4x5 Format
    @ Merlin:
    walnotenhout, rozenhout enz.
    Wista heeft een complete serie van kant en klare loopbodems in diverse houtsoorten, vandaar.

Peter

jelke's Avatar
    nog een filmpje gevonden over de bulldog..

http://www.youtube.com/watch?v=W9z-g...eature=related

Shooter
    4x5 Format
    Nu nog een lensplaat en een 150mm Tessar er op en je kan gaan fotograferen. (niet bijgeleverd )

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by jelke View Post
    nog een filmpje gevonden over de bulldog..
    http://www.youtube.com/watch?v=W9z-g...eature=related
    En hierbij het artikel waar in het filmpje naar verwezen wordt.

http://www.ephotozine.com/article/Bu...ly-camera-7560

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin