Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,222   Posts: 1,532,467   Online: 1143

Page 6 of 12 FirstFirst 123456789101112 LastLast
Results 51 to 60 of 117

Shooter
    ULarge Format
    Quote Originally Posted by Joost
    Ik heb het plan om Polaroid 55 film te gebruiken voor de echte studies (meteen feedback) en 120 film voor het "massa"-werk, zoals bijvoorbeeld portretten. Eerder in deze thread zag ik dat Camex Eindhoven nog 4x5 film zou moeten leveren. Dat zou goed uitkomen, want ik woon in Eindhoven. Vandaag zijn ze echter nog gesloten. Ik zal morgen nog eens bellen.
    Polaroid 55 is ondertussen zo duur dat ik me wel drie keer bedenk voor ik een proefje met deze film schiet. Ik gebruik het alleen nog als ik de kwaliteit van deze film wil gebruiken in het beeld dat ik wil creeren. Verder is 4x5 film nog goed te krijgen in diverse soorten en merken. Voor een optimaal resultaat doe je er goed aan om toch een soort doka te maken, zodat je de film zelf kunt ontwikkelen. Maar dat geldt ook voor je rolfilm. Het afdrukken kun je dan via het digitale tracé doen.

Huub

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan
    Als je een keer van een 4x5 neg een afdruk maakt op 30x40 en dit goed bekijkt, dan donder je je digi direkt de prullenbak in....
    Voor web scan ik mijn 4x5 in op een epson 3200 flatbed, levert 500mb op.
    Via camex kan je delta/fp4+, of via internet www.fotoimpex.de of andere genoemde internet shops.
    Willie Jan,

Ik begrijp niet helemaal wat je hier wilt zeggen: is het scannen van 4x5 negs volgens jou wel of niet een goed idee? Ik was zelf aan het kijken naar de nieuwe Epson V700. Ik moet natuurlijk nog wat proefjes doen maar verwacht dat 2400 dpi scannen voldoende moet zijn (zou een print leveren van ca. 100x80 cm op 300dpi). Ik zou dan uitkomen op een file van 350 Mb. Betekent wel het geheugen van mijn PC uitbreiden........

Joost

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Huub S
    Polaroid 55 is ondertussen zo duur dat ik me wel drie keer bedenk voor ik een proefje met deze film schiet. Ik gebruik het alleen nog als ik de kwaliteit van deze film wil gebruiken in het beeld dat ik wil creeren. Verder is 4x5 film nog goed te krijgen in diverse soorten en merken. Voor een optimaal resultaat doe je er goed aan om toch een soort doka te maken, zodat je de film zelf kunt ontwikkelen. Maar dat geldt ook voor je rolfilm. Het afdrukken kun je dan via het digitale tracé doen.

Huub
    Ik heb me een beetje ongelukkig uitgedrukt. Ik zei "studies" maar bedoelde daarmee goed voorbereide opnames, geen proefjes. Maar desondanks ben ik me inderdaad toch "rotgeschrokken" van de prijs van de Polaroid 55. Misschien toch maar "nat" aan de gang met gewone film? Ik heb daar een paar vragen over maar ik zal dat in een andere draad doen.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by Joost
    Willie Jan,

Ik begrijp niet helemaal wat je hier wilt zeggen: is het scannen van 4x5 negs volgens jou wel of niet een goed idee? Ik was zelf aan het kijken naar de nieuwe Epson V700. Ik moet natuurlijk nog wat proefjes doen maar verwacht dat 2400 dpi scannen voldoende moet zijn (zou een print leveren van ca. 100x80 cm op 300dpi). Ik zou dan uitkomen op een file van 350 Mb. Betekent wel het geheugen van mijn PC uitbreiden........

Joost
    scannen van dia materiaal en opsturen naar profoto is het enige betaalbare...
    + ik gebruik ze voor internet. Zwart/wit werk ik zelf af.
    je moet je bestanden toch comprimeren (300dpi) om te laten afdrukken, dus de kwaliteit is redelijk. Als er een keer een 4x5 scanner op marktplaats komt voor 100 euro, ben ik de man. Ondertussen werk ik met mn epsonneke.

Shooter
    Multi Format
    Sinds maandag heb ik een 8x10 cambo naast de 4x5. Nu maar op zoek naar film en dan kijken of het wil lukken om er portretten mee te schieten.

forzarossa's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Sinds vanmiddag de trotse ( ) eigenaar van een Cambo SC II met een Rodenstock Sironar-N 5.6/150 mm multicoating en een Schneider Kreuznach APO symmar 5.6/240 mm multicoating Copal. Saampies met een pola-achterwand, wat cassettes en een zeer zwaar, oud, maar oerdegelijk Cambo statief! ... Ben benieuwd! ...

Over de discusie van het scannen van de negatieven; wel of niet? Was/ben nog van plan een scanner aan te schaffen, want alles laten afdrukken loopt ook zo in de centjes... maar als de kwaliteit zoooo slecht is... :S

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by forzarossa View Post
    Sinds vanmiddag de trotse ( ) eigenaar van een Cambo SC II met een Rodenstock Sironar-N 5.6/150 mm multicoating en een Schneider Kreuznach APO symmar 5.6/240 mm multicoating Copal.
    Gefeliciteerd, laat ons maar eens zien wat je ermee kan!

forzarossa's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    vandaag m'n eerste foto's ermee gemaakt (zie voor digi-kleinbeeld voorbeeld http://www.footo.nl/foto/4358 ...

Kijken of morgen het vaklab open is om ze te laten ontwikkelen (want dat kan ik helaas nog niet zelf :S ...)

Boldgraphy's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Last edited by Boldgraphy; 12-15-2006 at 09:11 AM. Click to view previous post history. Reason: fault

forzarossa's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    ik ga morgen weer eens in de studio met de TC schieten. Vulpen (de punt was niet scherp; hmm jammer dat dat niet in de opdracht stond, maar blijkbaar wel moet...) en 'film noir'.
    Heb nu ook een ontwikkeltankje gekocht via Marktplaats. Hoop die zondag te gaan halen. En dan maar eens kijken hoe dat werkt :S ... nog nooit gedaan, maar het lijkt me te doen. En dan is het vast goedkoper en leuker dan het vaklab ...

Ps. mooie skyline!

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin