Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,824   Posts: 1,581,979   Online: 853

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 15 of 15

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Als het om een Linhof plankje gaat, zijn er goedkope chinese versies op internet te koop. Maar ik meen dat die alleen in niet verzonken uitvoeringen gemaakt worden.
    Jed
    Dan heb ik een bijzonder geval. Een verzonken lensplank linhof type van chinese fabricaat

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Dan heb ik een bijzonder geval. Een verzonken lensplank linhof type van chinese fabricaat
    Het zou kunnen, maar voor de Technika ben ik ze niet tegengekomen.
    Ik ben in het bezit van een originele Technika lensplank, die 22 mm is verzonken. Ik vind het een onding, omdat de draadontspanner niet is te monteren. Linhof heeft een speciaal dingetje ontwikkeld om dit probleem op te heffen, maar die constructie werkt voor geen meter. Als gevolg heb ik er een houten ring ingezet om de verzinking op te heffen. Maar een vlakke lensplank heeft mijn voorkeur.

Als Jaap toevallig een vlakke lensplank heeft kunnen we ze ruilen.

Jed

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Een andere belangrijke vraag is natuurlijk, of een verzonken plaat echt nodig is. Ik gebruik zelf voor mijn 75mm gewoon een vlakke plaat. OK, je hebt wat minder bewegingsruimte, maar met de flexibele balg van mijn Tachihara 4x5 kan ik toch nog zo'n 8-10mm omhoog / omlaag. Meestal voldoende voor mijn gebruik van deze groothoek.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    ik heb verschillende planken uit china laten komen waaronder een verdiepte.
    Het gat stond vertikaal wel 2mm uit het midden, Maar ja wat wil je ook voor 8 euro... Er zijn verschillende aanbieders op ebay.

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Okee, eerst Houten maar eens proberen. Bedankt voor de reacties.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin