Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,879   Posts: 1,520,425   Online: 931

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 15
    Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format

waar lensplank kopen?

Ik heb een (verzonken) lensplank nodig met copal 0 (34,7mm). Waar kan ik die (het beste) kopen? Mag ook tweedehands.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Merlin View Post
    Ik heb een (verzonken) lensplank nodig met copal 0 (34,7mm). Waar kan ik die (het beste) kopen? Mag ook tweedehands.
    Voor wat voor camera? Abro, Ebay, Robert White etc. lijken me enige opties...

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by Huub View Post
    Voor wat voor camera? Abro, Ebay, Robert White etc. lijken me enige opties...
    ABRO in Zaandam lijkt mij inderdaad de meest voor de hand liggende, naast het zoekwerk op internet:

http://www.fotoabro.nl/

Overigens is de lijst van producten op de website van ABRO zeer onvolledig. Er staat maar een fractie van de spullen op die ze hebben. Zeker als het om het kleine grut, zoals die lensplank van jou, gaat. Bel ze even op als je wilt weten of ze wat hebben.

Zie nu ook dat ze alleen nog op do-za open zijn.

Marco
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Philippe-Georges's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Tweede hands : Campion op de hoek van de rue Ernest Solvay te Brussel, nabij de Saint Boniface midden in de Matongéwijk, verschillende merken...
    Er is ook een winkel (de naam ontgaat me nu) in de rue du Midi maar dan aan het einde, dicht bij het Rouppe pleintje (alwaar de "Comme Chéz Soi" gelegen is) en op wandel afstand van de Gare du Midi, naast Photo Ali, ook te Brussel natuurlijk.

Je kunt er dus een leuke uitstap van maken en Brussel ontdekken, lekker eten, mooie foto's maken, en dat allemaal met de TGV, wat wil je nog meer...

Philippe
    "...If you can not stand the rustle of the leafs, then do not go in to the woods..."
    (freely translated quote by Guido Gezelle)

PS: English is only my third language, please do forgive me my sloppy grammar...

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by leicam5 View Post
    Je kunt er dus een leuke uitstap van maken en Brussel ontdekken, lekker eten, mooie foto's maken, en dat allemaal met de TGV, wat wil je nog meer...

Philippe
    Voordat de TGV ook in Deventer stopt, waar Merlin woont volgens zijn profiel, moet er nog heel wat water door de Ijssel stromen

Maar met een bezoekje aan Brussel is natuurlijk helemaal niets mis!
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    4x5 Format
    Ook moet je de mate van verzonkenheid in de gaten houden. Zo heb ik voor de Linhof Technika twee lensplanken, de een is 3mm en de ander is 12mm verzonken. Mogelijk is zoiets op de komende fotograficabeurs in Houten (28 maart) te vinden.

Jed

Philippe-Georges's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Marco B View Post
    Voordat de TGV ook in Deventer stopt, waar Merlin woont volgens zijn profiel, moet er nog heel wat water door de Ijssel stromen

Maar met een bezoekje aan Brussel is natuurlijk helemaal niets mis!
    Eerst naar A,dam (of is R'dam beter?) en dan de TGV, Brussel met de auto is onmenselijk...
    Waar Deventer ligt weet ik niet, sorry.

Maar Zaandam (ABRO) is ook goed hoor, Peter de Grote vond dat overigens ook...

Philippe
    "...If you can not stand the rustle of the leafs, then do not go in to the woods..."
    (freely translated quote by Guido Gezelle)

PS: English is only my third language, please do forgive me my sloppy grammar...

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Het betreft idd een Linhof plank, Jed. Goed plan om die in Brussel te gaan halen, Philippe. Maar Marco heeft gelijk dat Zaandam dichterbij is. Maar het nadeel van Zaandam is dat er geen belgen wonen...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    4x5 Format
    Linhof compatibele plankjes heb je in verschillende smaken. Goedkope van chinese makelij voor ± 20 euro nieuw, origineel linhof oudere model 2e hands voor ± 40 euro. Nieuw linhof comfort model voor over de 100 euro. Ben overigens benieuwd of je bij foto abro slaagt hun belijd was altijd om geen plankjes los te verkopen. Alleen samen met optiek.

Shooter
    4x5 Format
    Het betreft idd een Linhof plank, Jed. Goed plan om die in Brussel te gaan halen, Philippe. Maar Marco heeft gelijk dat Zaandam dichterbij is. Maar het nadeel van Zaandam is dat er geen belgen wonen...

Als het om een Linhof plankje gaat, zijn er goedkope chinese versies op internet te koop. Maar ik meen dat die alleen in niet verzonken uitvoeringen gemaakt worden.
    Jed

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin