Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,693   Posts: 1,482,431   Online: 795

Results 1 to 4 of 4

Shooter
    Multi Format

Cambo TWR 54 draadontspanner probleem

Voor het wat meer mobiele werk heb ik een Cambo TWR 54 aangeschaft. Maar de draadontspanner zit in de weg als ik de camera neerzet. Hij gaat aan de onderkant de lens in zeg maar. Je zet hem dan op de draadontspanner neer.
    De lens inclusief lensboard draaien lijkt mij de meest logische oplossing maar dat lijkt niet te kunnen. Vreemd genoeg ging dat met de bovenste lens wel. Die zat eerst ook niet logisch, nu zie ik de diafragmaschaal beter.

Heeft er iemand ervaring met of kennis van dit probleem ?

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Dirkvreugd View Post
    Voor het wat meer mobiele werk heb ik een Cambo TWR 54 aangeschaft. Maar de draadontspanner zit in de weg als ik de camera neerzet. Hij gaat aan de onderkant de lens in zeg maar. Je zet hem dan op de draadontspanner neer.
    De lens inclusief lensboard draaien lijkt mij de meest logische oplossing maar dat lijkt niet te kunnen. Vreemd genoeg ging dat met de bovenste lens wel. Die zat eerst ook niet logisch, nu zie ik de diafragmaschaal beter.

Heeft er iemand ervaring met of kennis van dit probleem ?
    De draadontspanner kan om allerlei redenen onder de verkeerde hoek de sluiter verlaten. Om dat probleem op te vangen bestaan er bestaan er haakse verloopstukjes.

Jed

Shooter
    Multi Format
    Zo'n krom verloopstukje zit er inderdaad bij.

Helaas lost dit het probleem niet helemaal op. Die steekt dan nog uit waardoor de camera niet normaal is neer te zetten. Ik kan me niet voorstellen dat de lens niet is te draaien maar het lijkt er wel sterk op, erg vreemd.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Dirkvreugd View Post
    Zo'n krom verloopstukje zit er inderdaad bij.

Helaas lost dit het probleem niet helemaal op. Die steekt dan nog uit waardoor de camera niet normaal is neer te zetten. Ik kan me niet voorstellen dat de lens niet is te draaien maar het lijkt er wel sterk op, erg vreemd.
    De lens moet je niet draaien. Je moet de sluiter draaien en dan gaat de lens vanzelf mee. Daartoe moet je de vastzet-ring eerst losdraaien en na afloop weer vast.Er zijn tools voor dit werk, maar ik doe het met een gewone schroevendraaier. Het kan dan zijn dat de diafragmaschaal niet centraal boven of onder staat. Maar als je de schaal goed kunt aflezen, is er geen probleem.

Jed

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin