Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,514   Posts: 1,543,677   Online: 899

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 35

Thread: combiplan

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by k.hendrik View Post
    Dank voor alle info en tips, Jed zie mijn PM. ZoŽn 3 reel van Paterson heb ik, dus hoef ik alleen het binnenwerk. Maar past mijn vlakfilm 9x12cm ook hierin.

vrgr
    Ik Ken het system zelf Niet. Ik denk echter dat 9x12 niet zal passen.

Jed

Shooter
    4x5 Format
    Misschien moet je de aanbieder even mailen met die vraag - of de vraag stellen op het engelse deel van dit forum.

Shooter
    4x5 Format
    ik zie dat ik nog een aantal combiplans heb met binnenwerk. alleen kleinere onderdelen als de ruitertjes en de filmgeleider ontbreken. Alles gratis.

Jed

k.hendrik's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    96
    Nou Jed, je kent m'n adres

vrgr
    k.hendrik

Shooter
    4x5 Format
    Nou Jed, je kent m'n adres

vrgr
    k.hendrik
    Ik watt even af tot jij de combiplan hebt uitgeprobeerd.

Jed

Cor
    Cor is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    Een niet genoemde makkelijk manier om vlakfilm te ontwikkelen zijn BTZS buizen, Google maar, ook makkelijk zelf te maken van PVC buis.

(en je kunt altijd nog gewoon in een schaal ontwikkelen als je geduld hebt, lang in het donker wilt staan, en handig bent om krassen bij meerder exemplaren te voorkomen )

Persoonlijk vind ik Combiplan ondingen, gebruik hem alleen voor semi-stand ontwikkeling en de houder om vlakfilm in te drogen.

Verder wil ik nog opmerken dat PyrocatHD of PyrocatMC uitstekend werken in een Jobo (lage rotatie snelheid kiezen), gebruik die combi al zo'n 6 jaar of zo

Mvgr,

Cor

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Cor View Post
    Verder wil ik nog opmerken dat PyrocatHD of PyrocatMC uitstekend werken in een Jobo (lage rotatie snelheid kiezen), gebruik die combi al zo'n 6 jaar of zo
    Mee eens. Een echte aanrader voor heel scherpgestoken landschappen. Pyrocat vind ik eigenlijk minder geschikt voor portretten, behalve als je elke oneffenheid wil laten zien...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

k.hendrik's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    96
    Dit is 'm dan de 1e uit een naar ik hoop, hele lange rij !!
    http://www.flickr.com/photos/77846450@N00/5229115181/
    Het ontwikkelen was een stukje cake; eventjes lastig als de negatief houder niet uit de glas-houder wil. Het vullen duurde nogal lang omdat ik vergeten was de inlaat een 1/4 slag open te draaien!
    Verder is het een ideale methode. Ik wil nog wat experimenteren met HC110 'h' verdunning; dat geeft iets meer rust, nu is in de 'B' 6 min. wel erg krap. Een volgend probleem dient zich aan; m'n scanner Canon 8800F is vwb de breedte net even te smal om de negs 9x12 te scannen er valt aan beide zijden zo'n 3 mm af.
    En dit alles uit een camera uit 1928 !!
    vrgr
    k.hendrik

Shooter
    4x5 Format
    Dit is 'm dan de 1e uit een naar ik hoop, hele lange rij !!
    http://www.flickr.com/photos/77846450@N00/5229115181/
    Het ontwikkelen was een stukje cake; eventjes lastig als de negatief houder niet uit de glas-houder wil. Het vullen duurde nogal lang omdat ik vergeten was de inlaat een 1/4 slag open te draaien!
    Verder is het een ideale methode. Ik wil nog wat experimenteren met HC110 'h' verdunning; dat geeft iets meer rust, nu is in de 'B' 6 min. wel erg krap. Een volgend probleem dient zich aan; m'n scanner Canon 8800F is vwb de breedte net even te smal om de negs 9x12 te scannen er valt aan beide zijden zo'n 3 mm af.
    En dit alles uit een camera uit 1928 !!
    vrgr
    k.hendrik
    Een mooi resultaat. Ik had verwacht dat je met een oude camera ook een klassieke film en ontwikkelaar zou nemen. Vaak gebeurd dat. Zelf wil ik daar ook weer mee aan de gang met een Tessar uit 1904. Maar welke ontwikkelmethode heb je nu toegepast? Met HC 110 kun je heel veel methodes gebruiken.

Jed

k.hendrik's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    96
    Ik vond de Fomatone 100 al heel 'klassiek' voor iemand die in 2006 het analoge herontdekte ! & klassieke ontwikkelaar ?
    De methode: gieten, 3x kiep&kantel, en daarna om de 30 s., totaal 6', maar dat zal wel iets meer geweest zijn ivm in en uit gieten. Eigenlijk zoals ik al m'n films ontwikkel: maar ik wil graag leren dus als je andere methodes kent ?
    vrgr
    k.hendrik

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin