Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,553   Posts: 1,544,973   Online: 752

Page 4 of 4 FirstFirst 1234
Results 31 to 35 of 35

Thread: combiplan

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by k.hendrik View Post
    Ik vond de Fomatone 100 al heel 'klassiek' voor iemand die in 2006 het analoge herontdekte ! & klassieke ontwikkelaar ?
    De methode: gieten, 3x kiep&kantel, en daarna om de 30 s., totaal 6', maar dat zal wel iets meer geweest zijn ivm in en uit gieten. Eigenlijk zoals ik al m'n films ontwikkel: maar ik wil graag leren dus als je andere methodes kent ?
    vrgr
    k.hendrik
    De kiep kantel methode is een prima methode. Je kunt het resultaat beinvloeden door variatie aan te brengen in het aantal malen kiepen en kantelen, het interval tussen het kiepen/ kantelen, Maar de heftigheid van het kiepen en kantelen heeft ook een belangrijke invloed. Je kunt gaan van standontwikkeling tot continue agitatie. De wijze en mate van agitatie beinvloed het diffusieproces bij de ontwikkeling , wat op zijn beurt de beeldkwaliteit beinvloed. Dit soort dingen moet je uitproberen.
    Onder de klassieke ontwikkelaars versta ik de ontwikkelaars, die rond 1890 zijn ontstaan; rodinal, pyrogallol en catechol ontwikkelaars. Maar daar zijn vele varianten in.
    En welke tank gebruik je nu?

Jed

k.hendrik's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    96
    "En welke tank gebruik je nu?"
    Geen dus, want ik mocht het van een vriendje even uitproberen met bovenstaand resultaat.
    Rodinal komt me bekend voor. "diffusieproces" ??
    Vooral de zwarte doek over m'n kop wekt de interesse van voorbijgangers: als je eenzaam bent ga dan over op Groot Formaat en plots heb je vrienden bij de vleet

vrgr

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by k.hendrik View Post
    "En welke tank gebruik je nu?"
    Geen dus, want ik mocht het van een vriendje even uitproberen met bovenstaand resultaat.
    Rodinal komt me bekend voor. "diffusieproces" ??
    Vooral de zwarte doek over m'n kop wekt de interesse van voorbijgangers: als je eenzaam bent ga dan over op Groot Formaat en plots heb je vrienden bij de vleet

vrgr
    Ik bedoel: heb je bij dat vriendje een Combiplan gebruikt? En is het resultaat dat jij de combiplanspullen zou willen hebben? .Zo ja, dan zal ik de tank en het binnenwerk opsturen. Ik zal een artikel wat betreft het agiteren (diffusieproces) opzoeken en dat als PDF opsturen in een PM. Of, als je de Comiplantank wilt hebben, dan sluit ik een fotokopie van het artikel bij.

Als je met zo een doek over je kop staat te fotograferen, krijg je heel wat aanloop. In het buitenland is het een goede methode om je talen bij te houden. Soms is de aanloop zo groot dat je niet meer aan fotograferen toekomt. En vaak willen ze ook zien wat er onder die doek te zien is, en staan sprakeloos als ze zien dat de boom op zijn kop staat. Ook kunnen ze erg behulpzaam worden; als het meezit hoef je zelf je statief niet meer te sjouwen. Een andere keer, in de Provence, kreeg ik de hele inhoud van een brandweerauto om mij heen. Een van de brandweerlieden ging vervolgens een college geven over grootformaatfotografie aan zijn collega brandweerlieden.

Jed

Jed

k.hendrik's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    96
    Jed,
    zie PM
    vrgr

Shooter
    4x5 Format
    een collega van me vroeg s´maandags altijd of ik met mijn paskamer op stap was geweest.
    Eric (nu pensioen)

Page 4 of 4 FirstFirst 1234

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin