Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,682   Posts: 1,482,227   Online: 1104

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 15 of 15

Thread: Naar LF ?

henk@apug's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Dank u Jed.

Ik heb toch een nieuw matglas besteld (Steve Hopf). Zoals je kon zien op de foto is de rechterzijde niet goed meer. Ik ga ook eens moeten kijken om de bevestiging van het matglas te herdoen, zoals in die andere foto op de Engelse thread, met vijsjes en hechtingsplaatjes.

Ik hoop zo snel als mogelijk wat 4x5 beelden te maken, maar ik moet eerst
    de sheets kunnen ontwikkelen. Ik denk dat ga opteren voor de http://www.mod54.com/

Kriebelen doet het in alle geval...

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    een andere optie is de jobo 2521 tank met de 2509 spoel, maar die gebruikt denk ik meer ontwikkelaar dan de mod.

de paterson multitank 3 die je nodig hebt voor he mod54 heb ik trouwens gezien bij grobet.be voor 28 euro.

henk@apug's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Eerste 6 negatieven (fp4+) zijn ontwikkeld ( in mod54)
    Absoluut geen lichtlekken. Ik heb 6 zichten op Ronse gefotografeerd vanop
    de omliggende heuvels, en wat geexperimenteerd met de tilt.

Er is maar een negatief waar de focus vlijmscherp is, en wat een detail op dat negatief ! Amai !
    In het vervolg zal ik het beeld op het matglas toch nog wat beter moeten checken en/of mijn
    focusvlakken beter kiezen/controleren.

De focus controleren op het matglas bij een kleine opening bv. f22 vind ik toch niet gemakkelijk.

De 65 jaar graflex werkt dus nog.
    Oeps, ik kan de negs niet ontwikkelen wegens geen 4x5 vergroter

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Neem een loupe om nog beter op je matglas scherp te stellen.
    Focus op volle opening en pas bij het belichten draai je het juiste diafragma in.
    En F22 is nog lang niet een kleine opening, ik zit vaak op F32 of nog kleiner.

Snel op zoek naar een vergroter ;-)
    En pas maar op dat je niet verliefd wordt op het 8x10 formaat, dan heb je pas een vergroter nodig ...
    --Mike

Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    Ja die 8x10 vergroter zijn grote jongens! Ik heb er nu 1 thuis staan. Maar 4x5 vergroters zijn er ook wel voor een leuk prijsje te vinden. Tot dan kun je gewoon contactafdrukken maken. Je kunt uiteraard ook positief papier in je camera stoppen. Dan heb je gelijk een positief beeld na ontwikkelen.

Groet,

Peter
    Reality is whatever stays when you stop believing in it.
    darkroomninja.blogspot.com

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin