Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,226   Posts: 1,532,679   Online: 840

Page 2 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 11 to 20 of 44

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Quote Originally Posted by PieterB
    Als je zo'n MF nog eens tegenkomt, laat het me onmiddelijk weten
    Maar waarschijnlijk koop jij hem dan zelf hé ?
    Tuurlijk Pieter!
    Twee vind ik wel voldoende hoor, ik kan er tenslotte maar één tegelijk vasthouden! Ik was eigenlijk op zoek naar een lichtkapzoeker, die los heel moeilijk te krijgen is (de meeste Mamiya's komen met een prisma zoeker) en toen kreeg ik dit setje (via mijn fotoclub) aangeboden.

Quote Originally Posted by PieterB
    Betekent natuurlijk niet dat ik daarom betere foto's ga nemen, maar een groter negatief heeft veel voordelen merk/weet ik na een paar maanden fotografie....
    Ik vond middenformaat in het begin heel erg wennen, maar als je het eenmaal in je vingers hebt, wil je niet meer anders.

Ik blijf opletten voor je!

Groetjes,
    Anne Marieke

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Bwa ga nog even wachten: heb het volgende parcours uitgestippeld
    - eerst vergroter (krijg ik van tante maar dan moet ik nog papier, baden, tangen en dergelijke aanschaffen) Hopelijk een exemplaar dat ook mf aankan....
    - lichtmeter van rond de 100€. Ik zie interessante exemplaren op kamera-express, maar wil die liever aanschaffen op zo'n beurs.
    - een goedkope mf, bijna 'toy' maar zonder zoveel vignettering. (kan wel zijn charmes hebben voor sommigen maar niet voor mij - tenzij het zo bedoeld is)
    - 70-300 of 70-210 lens voor kleinbeeld. mag ook occasie....interessant op fap en wederom op kamera-express?? (vraag me af of dit géén groothandel is - ik steun liever andere ketens/mensen/....)
    - mf gerief tussen de 500-1000€: maw: zal zijn nadat ik gewerkt heb in de grote vakantie(!)

Maar als je iets héél interessant tegenkomt kan ik nog altijd mijn rekening even plunderen

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    http://www.fotoapparatuur.nl/Mamiya/Camera/Ad32586.html
    Is dit iets, Pieter? Er zit een prisma op met zo te zien een ingebouwde lichtmeter.
    Digital is best taken with a grain of silver.

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Idd - ben ik al eens tegengekomen - maar ik ga nog even (6-12 maanden) wachten.... eerst nog wat meer leren over fotografie.
    Het is namelijk typisch voor mij om me met 100 dingen bezig te houden (veel te veel interesses) Zolang ik maar niet met digitaal begin hé
    Bedankt voor de moeite in ieder geval!

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Voor welke camera zoek je een 70-210 mm?

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Nikon types AF-D/G of compatbil maar mag ook een oude manuele zoom zijn.

Shooter
    Medium Format
    Images
    2
    Als je op ebay.de kijkt heb je een grote keus aan 6x6 Rollei camera's. Als je goedkoop klaar wilt zijn, kijk eens naar een Rolleicord Va of B. Zelf tijden mee gefotografeerd en beviel goed.

Levering uit Duitsland van Ebay spullen gaat overigens prima, nooit problemen mee gehad.

Groeten,

Engelbert

info@engelbert.org
    www.engelbert.org

Shooter
    Plastic Cameras
    Quote Originally Posted by Annemarieke
    Pieter, voor 500 euro moet je toch een goede middenformaat kunnen vinden.
    Mee eens, dat moet zeker te doen zijn.

Niet om je jaloers te maken, maar....ik heb gisteren voor 120 euro een Mamiya 645J met lichtkapzoeker en standaardlens gekocht.
    Ah, die heb ik ook al vele jaren. 120 euro is een mooie prijs, ik heb er zelf ruim tien jaar geleden nog 500 gulden voor betaald (tweedehands) en dat was toen al een goeie prijs. Een heerlijke camera waarmee het ook prima uit de hand werken is, ook op 50 iso in de zon. Enige nadeel van die hoekzoeker is dat je er erg lastig verticale opnamen mee kunt maken. Vooral met een 150mm portretobjectief speelt me dat parten.

Ik kan je overigens de Mamiya's van harte aanbevelen. Ik sjouw er regelmatig mee door het Schotse landschap en daar lijkt dit merk geen last van te hebben.
    Anne Marieke, ik kan je met de hand op mijn hart verzekeren dat dit merk ook geen last heeft van Friese, Nederlandse, Duitse of Franse landschapjes. Wat landschappen betreft, zit je wel snor bij Mamiya! :-)

Groet, Paul.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Een goede en goedkope starterscamera voor middenformaat is de Yashica 124 G. Ze doen meestal tussen de 100 en 150 Euro. Natuurlijk is dat geen hasselblad, maar dat kun je aan de foto's niet (of nauwelijks) zien.
    Last edited by argentic; 11-18-2004 at 03:24 AM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Ja maar is een Yashica 124 G géén 4x4? Dan valt meteen een groot voordeel van MF weg...

Page 2 of 5 FirstFirst 12345 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin