Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,818   Posts: 1,581,645   Online: 814

Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 21 to 30 of 44
    clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Een Yashica 124G wordt geladen met 120 film en geeft 6x6 negatieven.
    Digital is best taken with a grain of silver.

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Ah ok de fotograaf zei me dat er yashica en andere camera's gemaakt zijn (vroeger) met 4x4 omdat dit dan juist in een gewone diaprojector kon.

Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9
    De Yashica mat 124G is een leuke 2oog middenformaat camera. ik heb er een jaar geleden 160 euro voor betaald. Ik ga over een half jaar opzoek naar een rolleiflex sl66 /sl66e of liefst een sl66se. Maar ik moet nog effe een tijdje twijfelen. Maar de sl66 kom ik op de 2e hands websites zoals marktplaats en fap niet tegen. Heeft iemand een tip. Wat is een sl66 waard?

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Daan72
    De Yashica mat 124G is een leuke 2oog middenformaat camera. ik heb er een jaar geleden 160 euro voor betaald. Ik ga over een half jaar opzoek naar een rolleiflex sl66 /sl66e of liefst een sl66se. Maar ik moet nog effe een tijdje twijfelen. Maar de sl66 kom ik op de 2e hands websites zoals marktplaats en fap niet tegen. Heeft iemand een tip. Wat is een sl66 waard?
    Kijk eens op : http://www.dekamera.com/. Ik ben niet zo onder de indruk van de reparaties die Hans Klinkhamer doet, maar zijn prijzen voor 2ehands Rollei zijn heel redelijk.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by PieterB
    Ah ok de fotograaf zei me dat er yashica en andere camera's gemaakt zijn (vroeger) met 4x4 omdat dit dan juist in een gewone diaprojector kon.
    Ja, er bestonden baby"-rollei's en enkele andere merken voor het 4x4 formaat. Maar alle Yashica's zijn 6x6.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    http://www.pauck.de/marco/photo/stuf...y/quality.html

However, if you're just looking for an inexpensive medium format camera body with a standard lens, the Kiev 60 or 88 isn't an appropriate choice. Go for a Mamiya M645 instead. Or maybe a Yashica Mat-124G or a Mamiya C330.

Shooter
    Medium Format
    Voor rond de Eur. 500,- zou ik eens uitkijken naar een M645(J- Super). Erg mooi systeem met qualitatief enkele zeer goede objectieven. Bovendien zijn de accesoires, inserts, achterwanden, prisma's goed betaalbaar.
    Ook is er een heel palet aan objectieven voor te krijgen. M645 camera's zijn verder betrouwbaar en hebben weinig specifieke mankementen.

Ik kan me verder aansluiten bij de mening van Annemarieke. Omdat veel wordt overgestapt naar digitaal is er een ruimer aanbod en zijn de prijzen veel lager dan een aantal jaren geleden.

Groetjes,

Robert

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Robert, nog een kleine aanvulling op jouw verhaaltje

De 'J' en de 'Super' modellen hebben een vaste achterwand.

Anne Marieke

Shooter
    Medium Format
    De M645 J - S -E hebben een vaste achterwand maar altijd verwisselbare inserts (120-220), de super, pro, pro-TL verwisselbare achterwanden met 120-220-135 (K.B.) en polaroid mogelijkheid. De laatste AFD versie ook een digitale achterwand.

Begin volgend jaar wordt de 22 Mpix leverbaar.

Groetjes,

Robert

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Sorry Robert, je hebt gelijk. Ik was in de war met de 1000S (mijn eerste Mamiya).

Anne Marieke

Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin