Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,972   Posts: 1,558,692   Online: 851

Results 1 to 4 of 4

Thread: Yashica MAT124G

jelke's Avatar

Yashica MAT124G

omdat ik net een Yashica MAT124G heb gekocht ben ik benieuwd naar de kwaliteit van de lens, zijn er gebruikers die ervaring hebben met deze camera,

bij welk diafragma is de beeldkwaliteit het mooist? kun je de kwaliteit van de lens vergelijken met de rolleicord?

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by jelke
    omdat ik net een Yashica MAT124G heb gekocht ben ik benieuwd naar de kwaliteit van de lens, zijn er gebruikers die ervaring hebben met deze camera,

bij welk diafragma is de beeldkwaliteit het mooist? kun je de kwaliteit van de lens vergelijken met de rolleicord?
    Hey jelke,

Ik denk dat je me voor waart...

Fotografeer eens een utgevouwen en aan de muur opgehangen krant met de verschillende diafragma's. Dat moet je reeds veel informatie geven over de sluiter en diafragma en lens.
    En vergelijk eens eens de ingebouwde lichtmeter met een geleende externe.

Trouwens, hoe noemt die lens die er op staat?

Fred

jelke's Avatar
    hoi fred,

de lens is een yashinon 80mm / f 3.5

trouwens ik heb begrepen dat het type batterijen voor de camera niet meer leverbaar zijn

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by jelke

De lens is prima. Maar het gebeurt vaak dat het matglas niet 100 % correspondeert met de opnamelens. M.a.w. spendeer er een rolletje aan om dat te controleren. Elders op deze site heb ik al eens uitgelegd hoe je het matglas kunt calibreren.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin