Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,274   Posts: 1,534,668   Online: 1094

Results 1 to 8 of 8

Shooter
    Multi Format

Pentax 6*7 iemand?

Is dit iets?
    http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...879849617&rd=1
    Gelieve mij niet te overbieden ;-)

G

Shooter
    Medium Format
    Dat is zeker iets, maar ik denk dat de prijs nog wel wat zal stijgen. Voor iedereen die graag met een reflexcamera werkt en toch middenformaat wil is het een prachtig systeem. De lenzen schijnen (ik heb het slechts van horen zeggen) niet zo splijtend scherp te zijn als die van Hasselblad en Rollei en daarom (en ook wel vanwege het mooie 6x7 formaat) wordt de camera vooral ingezet voor portret. Een aardig bekende portretfotograaf uit Nederland, Merlijn Doomernik werkt er wel eens mee dacht ik in Camera Magazine eens gelezen te hebben.

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by argus
    Is dit iets?
    http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...879849617&rd=1
    Gelieve mij niet te overbieden ;-)

G
    Beste Geert,

Geen overhaaste beslissingen nemen hé Geert!
    Waarvoor wil je hem inzetten?
    Studio?
    Straatfotografie?
    Wil je er de bergen mee in???
    Landschapjes? Portretjes?

De spiegel is naar ik meen een probleem bij de Pentax, niettrillingsvrij dacht ik zo. Plus de helderheid van de zoeker? En het gewicht kan ook dikwijls een tegen zijn... maar wel hoge aaibaargheidsgraad...

Kijk ook eens naar Hasselblad, Rollei, Mamiya C330, Mamiya M7II.
    Ik heb op de academie in Hasselt schitterende beelden gezien van de C330. Serge Fouwe werkte ermee. Zoals je weet, dat van de man achter de camera...

Maar inderdaad, we zijn allemaal wel een betje 'fetischisten'

Fred

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    nog 6 dagen.... dan kan je nog schrikken van de prijs op ebay!
    Maar toch... goede moed houden zou ik zo zeggen!
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    Medium Format
    De Hasselblad, Rollei en C330 vallen allen af als het om het 6x7 formaat gaat. De keuze van het formaat is in het middenformaat volgens mij de belangrijkste. Verder moet een systeem je liggen. Met een TLR kan ik bijvoorbeeld niet lekker uit de voeten.

Shooter
    Multi Format
    Ik ga dat toestel ook niet meteen kopen he, ik wou eerder weten wat jullie ervan vinden... et voilà!

G

Shooter
    Medium Format
    Nou, als het bij die prijs blijft zou ik niet te lang twijfelen en een beetje meer mag ook nog wel. Als je hem koopt zul je er niet snel spijt van krijgen. Ik zie niet wat je met een Mamiya C330 zou kunnen maken, wat niet met de Pentax kan.

Vord.exe's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Met een degelijk statief voor wat te lange sluitertijden
    en MLU als dat op dat type zit hoort die zware spiegel geen probleem te zijn hoor

Ik heb zelf een Pentax 67II maar dat "probleem" is als het goed is net zo erg bij de 6x7 als bij de 67II en ik heb er geen last van
    Ik heb uit de hand met sluitertijden van 1/60 en 1/30 met MLU
    scherpe foto's kunnen maken
    ziet er iig uit als een hele mooie prijs

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin