Switch to English Language Passer en langue franšaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,295   Posts: 1,535,636   Online: 1138

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 19

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5

X-Synch poort naar flitser met alleen hotshoe

L.S.,

Graag zou ik mijn huidige flitsers van Canon - de 550EX - (in de handmatige stand) willen gebruiken met mijn Rolleiflex SL66. Echter op de Rollei zit geen hotshoe en op de flitser zit geen poort waar een x-synch kabel in kan (lang leve Canon).

Zou het werken als ik onder de flitser een HAMA flitschoen monteer en vervolgens daar een x-synch kabel op aansluit? Of werkt die flitschoen alleen de andere kant op (camera zonder x-synch naar flitser)?

Alvast bedankt!
    Jeroen

Shooter
    Medium Format
    Ik heb geen ervaring met Canon en Rollei, maar kan wel vertellen hoe ik mijn Nikon SB28 aangesloten heb op mijn Linhof Technika. (ik denk een gelijkwaardige situatie)

Ik heb de Nikon op een flitschoen geplaatst dat een synchrokabel heeft en vervolgens deze kabel aangesloten op de lens van de Linhof. De Nikon werkt pas als er een signaal is van een (electronische) body. De Technika is volledig manueel dus werkt dit niet automatisch. ik loste dit op door de sluiter even te ontspannen , terug op te spannen en dan was de Nikon klaar. (ik gebruikte de Nikon op stroboscoopfunctie en als eerste flits om de rest van mijn studioflitsers te laten volgen)
    Ik denk dat het de moeite is om dat te proberen met jouw combinatie.

Jan
    ps: Als je foto's wenst te zien die zo gemaakt zijn, surf dan naar mijn site www.sprakeloos.be

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by jankÚ
    ... ik loste dit op door de sluiter even te ontspannen , terug op te spannen en dan was de Nikon klaar...