Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,550   Posts: 1,544,808   Online: 1030

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 11 to 20 of 33

Thread: Welke camera

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    En ook met de Yashica 124 twee-oog kun je jezelf geen buil vallen. Voor € 100 - 200 heb je een heel redelijke camera met een prima lens. Bevalt dit soort fotografie, dan kun je altijd nog meer investeren voor een Hasselblad, Rolleiflex, Mamiya o.i.d.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Multi Format
    Voor een Rolleiflex hou je best eBay Frankrijk in de gaten. Daar duiken er regelmatig op.

G

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by merce
    Als alles goed gaat, begin ik hier in Berlijn een opleiding fotografie aan de school "Fotografie am Schiffbauerdamm"...
    TIP van Jeroen: koop nu nog niet, maar wacht even totdat je echt aan de slag bent op die academie. Dan zul je ervaren wat voor type fotografie je echt leuk vindt en kun je daarop je materiaal afstemmen... tevens heb je waarschijnlijk de gelegenheid RUSTIG wat materiaal van medestudenten te bekijken en te testen.

Denk NIET: ik moet een mooie uitrusting hebben om daar te kunnen beginnen... neen, begin met eenvoudig materiaal en ERVAAR wat daarmee eventueel je belemmeringen zijn... als je op basis daarvan later iets aanschaft weet je dat je geen miskoop doet! Je koopt toch ook geen auto om daarna te bedenken dat die Ferrari toch misschien niet zo'n goede keuze is in de woestijn?!

Just a thought,
    Jeroen

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by SoulSurround
    TIP van Jeroen: koop nu nog niet, maar wacht even totdat je echt aan de slag bent op die academie. Dan zul je ervaren wat voor type fotografie je echt leuk vindt en kun je daarop je materiaal afstemmen... tevens heb je waarschijnlijk de gelegenheid RUSTIG wat materiaal van medestudenten te bekijken en te testen.

Denk NIET: ik moet een mooie uitrusting hebben om daar te kunnen beginnen... neen, begin met eenvoudig materiaal en ERVAAR wat daarmee eventueel je belemmeringen zijn... als je op basis daarvan later iets aanschaft weet je dat je geen miskoop doet! Je koopt toch ook geen auto om daarna te bedenken dat die Ferrari toch misschien niet zo'n goede keuze is in de woestijn?!

Just a thought,
    Jeroen
    wijze raad Jeroen

Shooter
    35mm
    Jeroen,

ik zal jouw wijze raad zeker opvolgen. Wellicht is het beter te wachten en eens te kijken waarmee de anderen werken.
    Maar in ieder geval heb ik nu een aantal tips.

Bedankt

merce

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    ikzelf ben gestart met een bovenzoeker, kwam er snel achter dat dit niet mijn manier was. teveel letten op horizon rechthouden...

toen heb ik een pentax 67 gebruikt. Mooie kamera, echter zonder statief wordt het moeilijker in gebruik voor bv portret buiten door het hogere diafragma tov kleinbeeld voor dezelfde scherptediepte.

Nu gebruik ik een pentax 645 en ben zeer tevreden. beregoede lichtmeter en zeer mooie objectieven voor scherpe prijzen. Enige nadeel is dat je geen cassettes kan wisselen tijdens gebruik.

Willie Jan.

Shooter
    Medium Format
    Ik ben het daar wel mee eens. Misschien is die Yashica Mat 124G niet zo'n slechte instap. Eur. 150,00 -Eur. 200,00. Alleen die kwikzilver batterij PX625 (1,35V) wordt lastig maar een Weincell van 1,35V gaat ook.

Mocht ik nog komende week in Berlijn komen (Dunco Fotogerätebau) kun je wel wat even "lenen" (M645 pro). Ik ben overigens net terug uit Praag: Maandag was het daar bij vertrek ook -19 graden C.

Auf Wiedersehen, na shledanou zullen we maar zeggen.

Robert

Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by Fotohuis
    Ik ben het daar wel mee eens. Misschien is die Yashica Mat 124G niet zo'n slechte instap. Eur. 150,00 -Eur. 200,00. Alleen die kwikzilver batterij PX625 (1,35V) wordt lastig maar een Weincell van 1,35V gaat ook.

Mocht ik nog komende week in Berlijn komen (Dunco Fotogerätebau) kun je wel wat even "lenen" (M645 pro). Ik ben overigens net terug uit Praag: Maandag was het daar bij vertrek ook -19 graden C.

Auf Wiedersehen, na shledanou zullen we maar zeggen.

Robert
    Ik zal maar eens rustig rondkijken en als ik de kans heb, een paar modellen uitproberen.

Praag, leuke stad, lang niet meer geweest.
    Dit jaar hoop ik eens wat meer in Polen te geraken.
    Gedansk misschien, Ik fotografeer graag op plaatsen waar ik nog nooit geweest ben.

Mocht je in Berlijn komen, geef gerust een seintje.
    Volgende week ben ik in Oostenrijk.

Groeten

merce

Shooter
    Medium Format
    Misschien is die Yashica Mat 124G niet zo'n slechte instap. Eur. 150,00 -Eur. 200,00.
    Ik heb hier al eens eerder tegen geageerd en ik ben geneigd bij mijn mening te blijven. Een tweeoog (hoewel er echt de meest fantastische dingen mee gemaakt zijn, daar probeer ik echt niets aan af te doen) is een beperkt systeem. Bovendien heeft het een zeer eigen gebruikswijze die erg verschilt van waar de gemiddelde fotograaf mee leert werken, de kleinbeeldreflex. Ook al zijn ze maar 150,- ik vind dat toch teveel als het systeem niet bij je past. Ik hamer erop omdat ik het zelf ook ondervonden heb. Ik heb ooit als instap een TLR genomen nadat ik er een en ander over gelezen had. Ik heb het ding overal mee naartoe gesleept. Er waren prima foto's mee te maken, maar de manier van werken vind ik gewoon vervelend. Het past niet in mijn stijl. En een camera kan nog zo mooi zijn, er is maar 1 ding belangrijk en dat is dat hij kan werken als een verlengstuk van mijn eigen lijf. Dat kan ik met een eenoogreflex goed, zelfs de lompe Bronica ECTL kon ik mee overweg (mits uitgerust met prismazoeker), maar die verdomde Rolleicord wilde gewoon niet wat ik wil. Ik was net niet snel genoeg. Ik wilde steeds een hoger standpunt en kon dan niet in de zoeker kijken en ik miste de groothoek werkelijk verschrikkelijk. Het zijn mijn ervaringen en wat mij betreft leggen ze nadruk op de waarschuwing van Jeroen. Eerst goed rondkijken en vooral voelen en dan kopen.

Shooter
    Medium Format
    Een 124G van Eur. 150,00 raak je altijd wel weer kwijt voor minstens Eur. 100,00, dus je leergeld blijft zeer beperkt.

Stel je koopt een nieuwe Hasselblad of Rollei 6008/GX of een Mamiya 645 AF-D/Pro-TL en het bevalt niet dan heb je bij de verkoop hiervan een tamelijke aderlating.....

Dus inderdaad goed rondkijken en hier en daar wat proberen.

Robert

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin