Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,826   Posts: 1,582,009   Online: 868

Results 1 to 9 of 9

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5

SL66 - Distagon 80 probleem

Beste SL66 bezitters,

Vandaag is er een Distagon 80mm f/4 met centraalsluiter bij me "door de brievenbus" gekomen. Tot mijn verdriet springt de sluiter - na spannen - meteen weer terug, nog voordat ik afdruk. Zijn er wellicht APUGers met dezelfde combinatie (distagon 80 + SL66) en gelijke ervaringen... wellicht is er een oplossing voor? Ik vrees dat ie retour afzender moet...

Alvast bedankt,
    Jeroen

naaldvoerder's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    26
    Sorry,

Kan je niet helpen, ik heb de Planar

JJ

Shooter
    4x5 Format
    Ik zou contact opnemen met Klinkhamer van de 'Kamera'. tel. 0314 668885. Hij is erg thuis in Rollei.

Jed

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal
    Ik zou contact opnemen met Klinkhamer van de 'Kamera'. tel. 0314 668885. Hij is erg thuis in Rollei.

Jed
    Op 't moment ben ik in gesprek met Paepke (Dusseldorf), ik laat jullie weten wat de uitkomst is.

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by SoulSurround
    Op 't moment ben ik in gesprek met Paepke (Dusseldorf), ik laat jullie weten wat de uitkomst is.
    Nou, heb ik weer... objectief is niet te repareren. Hij is retour afzender gegaan, nu maar hopen dat mijn geld ook "retour afzender" komt!

Ik word een beetje simpel van al dit gedoe. Ik wil gewoon wat films intesten en dan lekker aan de slag. Wat ik eigenlijk bedoel is dat ik weinig zin heb in veel mogelijke afwijkingen in mijn "systeem", die dan ook nog eens relatief moeilijk zijn te verhelpen (m'n huidige kit werkt prima, maar er hoeft maar iets te gebeuren en ik moet naar Dusseldorf!).

Vraag is dus: http://www.apug.org/forums/showthrea...074#post273074

Jeroen

elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    hallo Jeroen,heb je er ook een specificatie bij gekregen(toen je hem terug kreeg van de reparateur)wat er aan defekt is,en waarom het niet verholpen kan worden,want er word vandaag de dag wel vaker de hand gelicht,al was het alleen maar om je wat aan te smeren,als het nou een jap is,zou ik zeggen,daar kan ik nogwel inkomen,maar van dit soort apparatuur,en een eventuele second opinion,,t zal heus geen 5 euri zijn wat je er voor betaald hebt,ik hoop het beste voor voor je,en als je hem terugstuurd,dat je je geld back krijgt,want dat wil ook nog weleens mis gaan,

Ruud.

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Ruud

Dat is een posting uit november 2006 ;-)

Ben
    Das Licht macht dem Denker und Forscher die meiste Freude. (from Swiss farmhouse)

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Jeroen.
    Als je werkt met helaadbare baterijen is er wel een basis vereiste om de baterijen een lange levensduur te geven, zeker als je zoals jij de baterijen niet volledig leeg fotografeerd. Men moet de baterijen als men stopt en niet van plan is ze direkt terug te gebruiken, ze helemaal te ontladen. Ik gebruik voor mijn flitser bv bij een feestje altijd herlaadbare batrijen en ik gebruik al jaren dezelfde zet van 4 stuks, dus voor een lang leven , ontladen na gebruik.
    LUDO

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Anyway, dat objectief is retour afzender gegaan. En van mijn huidige distagon 80 is de sluiter onlangs kaduuk gegaan :-(. Maar ik gebruikte de sluiter eigenlijk toch al weinig, dus zo erg is het eigenlijk ook niet.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin