Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,331   Posts: 1,537,244   Online: 924

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 15 of 15
    argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Originally Posted by Jed Freudenthal
    Maar het is met de gordijnsluiter ook goed mogelijk.
    Ik ben benieuwd! Mijn gordijnsluiter synchroniseert namelijk maar tot 1/30 seconde. Ik vind dit aan de krappe kant bij portretten, zeker bij kinderen. Het is zo-ie-zo voor opnamen "uit de hand" onpraktisch... tenzij het filtslicht 100% is... maar dan heb je het niet meer over "balanceren van daglicht met flitslicht".
    Je fotografeert toch zwartwi? Heb je al eens gedacht aan fotolampen? Dat heeft met zwartwit een aantal voordelen. O.a. continu licht en een betere huidweergave.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by SoulSurround
    Je bedoelt dat de camera gevoed wordt via 't stopcontact?

Marc, wat zijn de voor en nadelen die jij hebt ervaren met betrekking tot de 6008i? Staat "i" voor "integral"?

Gegroet,
    Jeroen
    Ja, ik dacht het wel. Kijk eens bij Robert White, die heeft zowat alles wat er te koop is van rollei. Je kan ook de handleiding downloaden, dan weet je het zeker.

6008integral:
    Voordelen:
    -Heeft gewoon ALLE functies die je je maar kunt indenken
    -Ingebouwde lichtmeter, werkt perfect
    -Ergonomische opbouw van de functies
    -Beste mogelijke kwaliteit van lenzen
    -Uitgebreid toebehoren systeem
    -Verwisselbare ruggen inclusief digitaal voor hen die daar wat aan hebben

Nadelen:
    -Zwaar
    -Luidruchtig film transport
    -idd. afhankelijk van accu's
    -vervelend filter formaat (filters in bajonet vi zijn onbetaalbaar)

Conclusie, voor mij de ideale studiocamera, en daar gebruik ik 'm doorgaans ook voor.

(NB. Daarom gebruik ik de Fuji als reiscamera, die
    is nl. vrij licht, stil, heeft geen batterijen en heeft een gewone schroeffilter van 72mm)

hth,

Marc
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by argentic
    Je fotografeert toch zwartwi? Heb je al eens gedacht aan fotolampen? Dat heeft met zwartwit een aantal voordelen. O.a. continu licht en een betere huidweergave.
    Klopt, ik fotografeer voornamelijk op z/w film. Echter ook vaak "op locatie" waar een portable flitskit handiger is dan fotolampen. Zijn die trouwens nog nieuw te koop, fotolampen? Of alleen op de tweedehands-markt? En wat zijn de kwalitatief goede merken?

Alvast bedankt,
    Jeroen

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    Kijk eens bij Robert White, die heeft zowat alles wat er te koop is van rollei.
    Ik had 'm gisteren al gevonden, inderdaad een aardig Rollei assortiment... weet je toevallig of daar nog invoer-kosten (naar Nederland) bij komen?

...vervelend filter formaat (filters in bajonet vi zijn onbetaalbaar)
    Wat betreft de filters, heb ik eigenlijk al alle bay VI filters die ik gebruik voor mijn SL66... voor mij geen issue dus.

Conclusie, voor mij de ideale studiocamera.
    Mmm, die van mij moet zeker wel mee op locatie, maar aangezien dat met de SL66 geen probleem was lijkt me dat voor een 6008 ook geen probleem.

Ik denk dat ik t.z.t. inderdaad de SL66 ga vervangen door de 6008i2... al heb ik daar nog wel even bedenk-tijd voor ;-).

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by SoulSurround
    Ik had 'm gisteren al gevonden, inderdaad een aardig Rollei assortiment... weet je toevallig of daar nog invoer-kosten (naar Nederland) bij komen?
    Neen: prijs+ VAT (17,5%) + transport. Vraag een quote, dan heb je een beter beeld .

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin