Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,771   Posts: 1,484,333   Online: 1190

Results 1 to 8 of 8
    Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2

Past dit objectief in een rugzak?

Ladiez/Gentz,

Zit over de aanschaf van dit objectief na te denken. Weet iemand of deze tele lens in een Lowepro Trekker past?

http://www.zeiss.com/c12567a8003b58b...2571e100393a1b
    [color=#0000ff][/color]

Huib

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Ik denk eerder dat een Lowepro trekker in dit objectief gaat ...
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    ULarge Format
    Als ie al in een Lowepro kan, zul je de rugzak toch niet kunnen tillen. Maar misschien kun je bij de aanschaf wat korting bedingen, bijvoorbeeld in de vorm van een auto met hijskraan om hem te transporteren. Je zult ook nog even naar de maximale belasting van je statief moeten kijken, want 256 kg is voor de meeste statieven wat aan de hoge kant...

Huub

Shooter
    Multi Format
    Huib,

de lens is op bestelling gemaakt, je zal ze dus niet in de winkel vinden :-)

Ik vermoed dat diegene die deze lens laten maken heeft, ook wel ergens een bestelling heeft lopen voor een heavy duty statiefje.

Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    Quote Originally Posted by argus
    de lens is op bestelling gemaakt, je zal ze dus niet in de winkel vinden :-)
    Dat was mij wel duidelijk :-) je zou bijna denken dat het een (1 april) grap is.

De beelden zijn computer renderings uit een CAD programma en geen foto van de 'real stuff'. En als het al voor real is dan voor een rijke olie sjeik want een kant van de lens bevat zo te zien arabische teksten....

Ik blijf mij afvragen hoe praktisch zo'n ding uberhaupt is, volgens mij alleen als je vanaf de lodge in een reservaat de 10km verderop lopende olifantenkudde wilt fotograferen.....

Huib.

Ps. welk filtermaatje zou'ie hebben?

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Volgens mij kun je hem als een Zeppelin gebruiken. Das veel handiger dan in een Trekker...
    harry

Release, the best you can do...

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Is het echt geen droogkap?
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Merlin
    Is het echt geen droogkap?
    Nee het is een doodnormale telelens, door Zeiss geadverteert als: The World's Largest Telephoto Lens. Nou ze hebben bij Zeiss een kort geheugen. Iedere atronomische camera overtreft deze dwerg zeer. Maar Zeiss heeft in Duitsland in Oybin lang geleden een aardse camera (obscura) neergezet die ook veel groter is. Zo groot dat het Zeiss heel wat flessen bier gekost heeft om het ding te bouwen. Het interessante is echter dat Zeiss terug is in kwaliteits lens en camera productie. En deze verhoogde interesse in het analoog (kwaliteits) gebeuren voor alledaagse fotografie is een mooie ontwikkeling.

Jed

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin