Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,561   Posts: 1,545,271   Online: 796

Results 1 to 5 of 5

Shooter
    35mm

Ontspannerkabel voor 503CX?

Ik heb hem ondertussen reeds meerdere malen gebruikt, mijn laatste camera-aanwist. Zalig om mee te werken.

Een van onze schoolopdrachten was een reeks zelfportretten. Dus, je hebt dan je middenformaat, dan wil je die natuurlijk daar ook voor gebruiken...
    maar dan kom je tot de vaststelling dat dit niet zomaar kan zoals bij een kleinformaattoestel. Dan maar op zoek via internet naar een cable release voor mijn lieverdje. Yeah... eentje gevonden op Ebay, zo blij als maar kon zijn...tot hij aankwam. Blijkt het over een release cable voor de EL reeks te gaan . Terug bij af en van vooraan de zoektocht starten.

Nu kom ik tot de vaststelling dat, na bijna een maand intensief zoeken, ik nog steeds geen idee heb welk type release cable ik nu exact nodig heb voor mijn toestel.
    Tevens gemerkt dat er zowel vooraan een aansluiting kan (op de ontsluiterknop) als op de zijkant van de body (2-pins aansluiting?). Is deze aansluiting op de zijkant überhaupt voor een cable release?
    En vooral, weet iemand onder jullie welk type release cable ik nu uiteindelijk nodig heb en of die al makkelijk te vinden zijn?

Is er misschien iemand die dergelijk kleinood heeft en niet (meer) gebruikt? Ik heb er geloof ik welgeteld eentje gezien, zonder typevermelding weliswaar waardoor ik nog niet zeker ben dat dat de juiste is, doch die was amper een 20cm lang en dat is natuurlijk ook niet praktisch om zelfportretten in studio mee te maken.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Nadine
    F4s + F5 /SB24/Nikon 28mm f2.8/Nikon 50mm f1.8/Nikon 85mm f1.8/Sigma 105mm f2.8 - Hassiesetje in uitbreidingsfase

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Bij elke goede fotozaak en zeker in België kun je goede ontspankabels (HAMA oid) verkrijgen. Ontspankabels voor de Hasselblads zijn niets bijzonders en elke kabel past als er maar schroefdraad aan zit. Lengte en soeplesse van de kabel zijn van belang. Stugge kabels geven alsnog vibraties door aan de body. Kijk voor gebruik van de accessoiresclip aan de zijkant in de manual. http://www.hasselblad.com/media/6e48...fa03-503CX.pdf
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Cookie View Post
    Een van onze schoolopdrachten was een reeks zelfportretten.
    Nadine, voor zelfportretten gebruik ik een afstandontspanner van Hama die op perslucht werkt (zie bijlage). De "kabel" is 6 meter lang. Dit exemplaar heb ik bij de Camex in Eindhoven gekocht, maar is vast te bestellen in iedere fotowinkel die spullen van Hama verkoopt.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Draadontspanner.jpg  

Shooter
    35mm
    Ik kan mezelf wel voor het hoofd slaan. Hama...natuurlijk :rolleyes: Hoe ik dààr niet aan gedacht heb. Ik was, natuurlijk, enkel onder de originele van Hassie aan het zoeken - stom van me.
    Beide superbedankt . Morgen even op jacht gaan. Hopelijk kom ik niet van een kale reis thuis want ik wou van de extra dag verlof gebruik maken om nog 2 reeksen te schieten. En tegelijkertijd een extra rolletje per reeks schieten om de CPP2 te testen
    F4s + F5 /SB24/Nikon 28mm f2.8/Nikon 50mm f1.8/Nikon 85mm f1.8/Sigma 105mm f2.8 - Hassiesetje in uitbreidingsfase

elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    hallo Cookie,heb je ook een CPP2,daar al gebruik van gemaakt?
    Ik kan er maar niet overheen komen om dat ding te gebruiken,enerzijds,omdat ik de bakken toch wel heel mooi vind,je ziet het beeld opkomen,en anderzijds,je ziet niet wat er gebeurt in zo,n trommel,misschien moet ik het gewoon eens doen,gaat het mis,nou ja,pech gehad,en lukt het,heb ik een gelukkige dag,wat zijn jou ervaringen daarmee.

Ruud.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin