Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,011   Posts: 1,524,684   Online: 729

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 22

Shooter
    35mm

aankoop mamiya 7ii

Goeiedag mensen,

al een tijdje geleden....
    ik heb me erbij neergelegd dat een rolleiflex niet voor mij is weggelegd wegens te duuuuuur!
    dus zie ik een mooi ander alternatief, de mamiya 7ii.
    nu kan ik hem kopen in de reguliere handel met de 80mm voor zo'n dikke 2000 euro, of via hong kong supply 1600 a 1799 dollar. heeft er al iem. iets gekocht via die aanbieder, zoja: betrouwbaar, douane, reele prijs...
    ik heb toch mijn twijfels, tis toch efkes een serieuze duit moest het een verloren zaak zijn...
    http://www.hksupplies.com/

geef jullie ervaringen, meningen!
    tot gauw
    ciao

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Koop em bij robert white voor 1425 euronen. Uitermate betrouwbare shop.
    een geen douane gehassel.

gr. Marc
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    4x5 Format
    Zelf ook het nodig bij RW gekocht, uitstekende ervaring. Maar misschien een domme vraag waarom geen gebruikte ?

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Ik heb vorig jaar mijn mamiya 7II bij Hong Kong Supplies gekocht nadat mijn 7 was verbrand. Vlotte afhandeling en goedkoper dan een tweede hands in Nederland. Ik heb ook goede ervaring met Robert White, maar die is volgens mij niet echt goedkoop omdat de btw er nog bij komt.

Ben
    Das Licht macht dem Denker und Forscher die meiste Freude. (from Swiss farmhouse)

Shooter
    4x5 Format
    De hamvraag is of de douane je pakje uit hong kong interessant vind. Zeker als ik verzekerd laat verzenden heb ik daar altijd pech mee. Ergo kan ik dus de btw en invoer betalen. Maar ik hoor wel vaker dat mensen mazzel hebben, dus als je een gokje kunt wagen. Je bent hooguit het zelfde kwijt als bij RW, daar betaal je immers altijd btw.

Shooter
    35mm
    Bedankt voor jullie reactie.
    ik zie nog wel, de meningen zijn verdeeld zie ik...
    Maar er is toch iem. die content is van zaken te doen met die mensen van hong kong supply: "de Breunes"
    dus er is nog hoop.
    en,tja tweedehands, je weet nooit, ze vragen bijna hetzelfde als voor ne nieuwe van hong-kong.
    Ne meetzoeker is nog gene flauwekul als ge hem wil callibreren, nazicht.... da kost je ook weeral geld. wil je op safe spelen.
    Zeg, Breunes hebben ze jou pakje eruitgehaald bij de douane? Wat was het kosten-plaatje in totaal?
    En de garantie, internationaal?
    Stel nu dat er iets aan je toestel is, stuur je hem op naar hong-kong of bij de dichtsbijzijnde mamiya verdeler?
    heb je direct de kostprijs van de camera overgeschreven naar zijn rekening, of na de levering een deel?
    is je toestel geen namaak, je weet nooit in die buurten....
    tot strks, ciao
    ga eerst een filmpje volschieten.

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Zeg, Breunes hebben ze jou pakje eruitgehaald bij de douane?
    Nee
    Wat was het kosten-plaatje in totaal?
    826 euro voor een Mamiya 7II body
    En de garantie, internationaal?
    ??
    Stel nu dat er iets aan je toestel is, stuur je hem op naar hong-kong of bij de dichtsbijzijnde mamiya verdeler?
    Gewoon naar de mamiya reparatie service in Uden
    heb je direct de kostprijs van de camera overgeschreven naar zijn rekening, of na de levering een deel?
    Gewoon betaald via Paypal
    is je toestel geen namaak, je weet nooit in die buurten
    HKS is een zeer bekende ebay leverancier met tienduizenden positieve feedbacks

Ben
    Das Licht macht dem Denker und Forscher die meiste Freude. (from Swiss farmhouse)

Shooter
    35mm
    "Mr" breunes bedankt voor je uitleg.
    ik zal het msschn wel wagen...
    amuseer je nog
    tot ltr
    ciao

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    ik zou niet voor de 80mm gaan maar voor de 43mm
    of de 50(?)
    niet voor de 65mm (alhoewel ook een uitstekende scherpe lens)

de 7II is een schitterende camera voor "lichtgewicht" landschapfotografie en stadsfotografie
    minder geschikt voor available light/reportage fotografie (want geen lichtsterke lenzen)

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Ben ik deels met je eens Fred. De 65mm is mijn standaard lens en de 80mm zou ik ook niet nemen. De 43mm is een sublieme 2e lens. Maar eea is afhankelijk van wat je doel is.

Bn

Page 1 of 3 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin