Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,224   Posts: 1,532,583   Online: 985

Page 5 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 41 to 50 of 51

Thread: Mamiya C330

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by elbuveli2ETHPY View Post
    K.Hendriks,dat is een samenspel tussen 2 ringen op het objectief,een soort beveiligingdat je in het vuur van de strijd niet de verkeerde tijd inschakeld,ik had indertijd een ouwe Rolleicord,en die had dat ook,maar het is een bepaalde werkwijze die je moet uitvoeren om de sluitertijden onder de 1/30ste te krijgen,of,en dat lijkt me makkelijker,ga even terug naar die zaak,en vraag het,simpel.
    Vraagje hoe is deze werkwijze? Deze week een C330 met een 80 mm aangeschaft maar de langzame sluitertijden kloppen niet..

k.hendrik's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    94
    " Deze week een C330 met een 80 mm aangeschaft maar de langzame sluitertijden kloppen niet.. "

Dit heeft waarschijnlijk een andere oorzaak: plakkende lamellen ? zit er een olieachtige glans op de lamellen ?
    Dan moet ie voor een CLA opgestuurd worden; Mamiya NL heeft nog een afd. die dit doet. Maarrrrrrrr ik ben hierover niet zo tevreden ! In Febr.'11 opgestuurd ( nwe. afdichting, herstel van het tellermechanisme en algemeen onderhoud) ik kreeg de
    C330f beschadigd retour met een rekening van E 119.= beschadiging ter hoogte van de naamplaat, zoekerhuis gebroken en lenzen zaten scheef op de lensplaat Oorzaak was vgl. Mamiya het transport)
    Weer terug naar Mamiya en kreeg 'm eergisteren retour: zoekerhuis gelijmd, lenzen zitten nu op een 'nieuwe' plaat en zien er goed uit.
    Moet m'n eerste rol er nog mee maken.
    Je begrijpt dat ik hier niet zo vrolijk van word; dit bedrijf krijgt overigens op APUG een zeer goede pers ! Ik heb misschien pech gehad ?

vrgr
    k.hendrik

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by k.hendrik View Post
    " Deze week een C330 met een 80 mm aangeschaft maar de langzame sluitertijden kloppen niet.. "

Dit heeft waarschijnlijk een andere oorzaak: plakkende lamellen ? zit er een olieachtige glans op de lamellen ?
    Dan moet ie voor een CLA opgestuurd worden; Mamiya NL heeft nog een afd. die dit doet. Maarrrrrrrr ik ben hierover niet zo tevreden ! In Febr.'11 opgestuurd ( nwe. afdichting, herstel van het tellermechanisme en algemeen onderhoud) ik kreeg de
    C330f beschadigd retour met een rekening van E 119.= beschadiging ter hoogte van de naamplaat, zoekerhuis gebroken en lenzen zaten scheef op de lensplaat Oorzaak was vgl. Mamiya het transport)
    Weer terug naar Mamiya en kreeg 'm eergisteren retour: zoekerhuis gelijmd, lenzen zitten nu op een 'nieuwe' plaat en zien er goed uit.
    Moet m'n eerste rol er nog mee maken.
    Je begrijpt dat ik hier niet zo vrolijk van word; dit bedrijf krijgt overigens op APUG een zeer goede pers ! Ik heb misschien pech gehad ?

vrgr
    k.hendrik
    Jouw probleem was dat de sluitertijden niet kloppen. Ik neem aan dat jouw opdracht was om dat in orde te maken. Als zij zaken doen buiten jouw opdracht om, hoef jij daar niet voor op te draaien.
    Overigens zou ik in het geval van onjuiste sluitertijden de camera naar een camera-reparateur zenden.

Jed

k.hendrik's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    94
    Ho ! enige verwarring geloof ik ?
    Het eerste citaat met aanhalingstekens " is van JeroenRo: en die heeft last van 'onjuiste sluitertijden'.
    Mijn reactie + mijn CLA staat daaronder.
    vrgr
    k.hendrik

Shooter
    Pinhole

help

Hoi iedereen!

Ik hoop dat er nog iemand op dit forum actief is aangezien deze topic al 3 jaar oud is..
    Maar, mijn opa heeft me de mamiya c330 beloofd, op een voorwaarde:
    Ik moet de camera snappen. Dus ik heb alle handleidingen gelezen die ik kon vinden. Maar de termen vind ik ontzettend lastig in het Engels.
    Is er misschien iemand die me een paar belangrijke dingen zou kunnen uitleggen, zoals instellen van diafragma etc?

alvast bedankt!

k.hendrik's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    94
    Oops ! instellen van het diafragma doe je met de buitenste ring van de onderste lens waar de getallen: 2.8 t/m 32 op staan(tenminste bij een 80mm lens) misschien is handig als je een lijstje met vragen maakt. Prima opa trouwens, die z'n goeie spullen doorgeeft aan z'n kleinzoon ipv te verpatsen op Marktplaats
    Wat is je basis kennis van analoge fotografie?
    succes

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by robinB View Post
    Hoi iedereen!

Ik hoop dat er nog iemand op dit forum actief is aangezien deze topic al 3 jaar oud is..
    Ik moet de camera snappen. Dus ik heb alle handleidingen gelezen die ik kon vinden. Maar de termen vind ik ontzettend lastig in het Engels.
    Is er misschien iemand die me een paar belangrijke dingen zou kunnen uitleggen, zoals instellen van diafragma etc?

alvast bedankt!
    Als ik jou was, zou ik jouw opa vragen om de werking van de camera uit te leggen. Ga vervolgens een portret nemen van je opa. En je krijgt de fotografie praktisch onder de knie.

Jed

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Quote Originally Posted by robinB View Post
    Hoi iedereen!

alvast bedankt!
    Robin,

Een manual is te vinden op http://www.butkus.org/chinon/mamiya/...amiya_c330.htm
    Ah, verkeerd gelezen je had al handleidingen gelezen.
    Daar kan je info uithalen om je camera te bedienen.

In deze handleiding staan meer foto's hoe te bedienen.
    http://www.gebruikershandleiding.com...ing-10420.html

Het voordeel van de camera is dat je door het matglas gelijk kan zien wat je doet.
    En google translate kan we voor je vertalen.

Succces met de camera.
    Last edited by mhulsman; 12-09-2011 at 04:39 AM. Click to view previous post history.
    --Mike

Shooter
    Medium Format
    Hallo Robin,
    Mocht je nog het e.e.a. willen weten over de 330 dan wil ik je graag helpen. Ik woon in de regio Nijmegen! Groet Joop Nijhuis

Shooter
    Medium Format
    Hallo Robin, Ik heb de beschikking over een nederlandse handleiding voor de 330!!!!
    Ik wil deze wel voor je kopieëren en toezenden ( of wilt ophalen!?)

Page 5 of 6 FirstFirst 123456 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin