|
|
|
-
Mamiya C330
Klein ribje uit het lijf; hedenmiddag in een fotozaak voor E 250.= een Mamiya C330 + 2.8:80 aangeschaft. incl. 3 mnd. garantie !! Iemand nog een NL handleiding ? & tips/truuks/info natuurlijk ! Mooi om naast m'n onvolprezen Lubitel te gebruiken.
Ik zit deze 'baksteen' nauwkeurig te bekijken en ontdek geen enkel gebruikers spoor; alsof ie nieuw uit het doosje komt ??? Ik ben er iig zeer blij mee
vrgr
-
Kan me indenken, gefeliciteerd.............. en nu sparen voor een paar extra lensen........
Veel plezier met deze aankoop, het zijn mieterse camera's !
Groet,
Peter
-
proficiat
Zoals Peter al aangaf, proviciat en misschien inderdaad , natuurlijk naargelang de behoefte nog de een of andere lens.
Groetjes,LUDO
-
De C330 is mijn eerste middenformaat camera geweest. Flexibel en goede kwaliteit. Voor dichtbij opnames vanaf statief is er een paramender, die de paralax opheft. De C330 is ook een goede camera voor infra-rood fotografie: filter voor de onderste lens, onbeperkt kijken door de bovenste...
Groeten uit Deventer,
Jaap
"Ik ben de ideale man:
Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
ik ben gevoelig, net als mijn platen,
ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
ze vindt dat ik beter kan stoppen..."
-
Bedankt voor de reacties; ik zit flink te klieren met t'apperaat & kom wat problemen tegen. ASA instellingen (zie ik) niet & kan niet onder de 1/30 met m'n tijd ?! Nog steeds :-) ermee.
Ik wil vnl. portret en figuur.Camera Type: Professional F nr. 133949
vrgr
-
Sponsored Ad. (Subscribers to APUG have the option to remove this ad.)
-
 Originally Posted by k.hendrik
ASA instellingen (zie ik) niet & kan niet onder de 1/30 met m'n tijd ?!
ASA instellen op (losse) lichtmeter.
Groeten uit Deventer,
Jaap
"Ik ben de ideale man:
Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
ik ben gevoelig, net als mijn platen,
ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
ze vindt dat ik beter kan stoppen..."
-
"ASA instellen op (losse) lichtmeter."
Dat snap ik , maar ik bedoel dat er vgl de handleiding een mogelijkheid is om met de instelring voor de parallax correctie, ook een ring voor 'type film' moet zijn. Dit is bij mijn ex. afwezig.
En verder kan ik mijn 'sluitertijd' niet onder de 1/30 krijgen 
vrgr
-
Mooi apparaat. Mijn eerste MF camera was (en is) een C3, als ik het wel heb voor 75 euro minder dan jouw 330. Je vraagt om een Nederlandstalige handleiding; als Engels geen bezwaar is, is deze site de meest complete vraagbaak aangaande Mamiya TLRs. (De samensteller van de FAQ is ook APUGer, overigens.)
Mijn C3 heeft idd een draaiknopje waarmee ISO waardes in te stellen zijn, aan de linkerzijkant. Hoe het bij jouw 330 zou moeten zijn, weet ik niet.
Sluitertijd niet onder 1/30? Niet in te stellen, of niet te gebruiken? Als het om "gebruiken" gaat: kijk even naar of de lens op M of X synchronisatie is ingesteld, X is "de juiste".
En verder, inderdaad, een geweldig apparaat.
shuttr.net
-- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --
-
Sluitertijd niet onder 1/30? Niet in te stellen, of niet te gebruiken? Als het om "gebruiken" gaat: kijk even naar of de lens op M of X synchronisatie is ingesteld, X is "de juiste".
Heb ik gedaan maar ring blijft toch op 1/30 stokken
-
En als de sluiter ontspannen is ??
|
|