Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,205   Posts: 1,531,781   Online: 889

Results 1 to 5 of 5

Shooter
    Large Format

middenformaat te leen gevraagd

Ik weet het, de kans is klein dat deze oproep succes heeft maar nee heb je en ja kun je krijgen.

Over 2 maanden ga ik een maand naar Ladakh in India met de bedoeling om daar een trekking van een dag of 20 te maken. Alweer 12 jaar geleden heb ik mijn eerste trekking in Ladakh gemaakt en ik heb me toen wat verkeken op de hoogte en de effecten daarvan op het lichaam. Ik zeulde me een breuk aan fotoapparatuur en genoot daardoor niet ten volle van de trekking. In 2005 heb ik nog een trekking gemaakt in Nepal naar het basiskamp van de Mount Everest met 13 kilo fotoapparatuur op mijn rug en dat ging toen zonder problemen. Inmiddels zijn we echter weer enkele jaren verder en ik ben iets minder getraind. Het debacle van mijn eerdere trekking in Ladakh mag zich niet herhalen dus dit jaar neem ik waarschijnlijk alleen mijn Fuji GW670III mee met een kleine peli koffer vol film en een carbon statief. Een tweede compacte camera moet ik echter nog wel kunnen dragen.

Daarom mijn vraag: is er iemand, liefst uit de regio midden brabant (waar ik zelf woon), Dordrecht (waar ik werk) of Spijkenisse (waar ik familie heb wonen) die een compacte middenformaatcamera heeft liggen en die hem een maandje zou kunnen missen. Bijv. een Fuji meetzoeker, maar iets anders als bijv. een Cambo Wide met rolfilmachterwand of zo is ook heel fijn.

Ik heb de bovenstaande regio's genoemd ivm ophalen, wegbrengen en kennismaken want als iemand zo behulpzaam wil zijn dan wil hij/zij natuurlijk wel weten aan wie hij/zij de camera uitleent.

Alvast bedankt, Frank

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Ik kan je niet helpen, maar ik snap je vraag ook niet helemaal, met die Fuji heb je toch al een prachtige compacte middenformaat?

Of gaat het alleen om een reserve?

Als het meer om de creativiteit en laag gewicht gaat in MF en betaalbaar, is dit wellicht een optie:
    http://www.apug.org/forums/classifie...nhole%20camera

Naast natuurlijk alle Holga's, Diana's etc...
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    Large Format
    Misschien had ik wat duidelijker moeten formuleren. De camera is inderdaad bedoeld als back-up of bijv. om er wat z/w mee te schieten. Of misschien ook in kleur als hij een heel andere beeldhoek biedt.
    Aan een pinhole camera heb ik gedacht maar het budget is momenteel te krap. In ieder geval bedankt voor met meedenken.

mvg, Frank
    www.flickr.com/photos/asialover

Shooter
    Large Format
    Er zat toch nog wat rek in het budget dus ik heb mijn "back-up" camera zelf gekocht. Een Fuji GS645S bij http://www.mifsuds.com/usedpriceindex.htm

Binnen enkele dagen geleverd en, het stond niet op de site, maar incl. lederen soft case, gebruiksaanwijzing, UV-filter, originele zonnekap en ze hadden er nog twee gratis pakjes batterijen bijgedaan. De camera is in perfecte staat, nog beter dan ik had verwacht. Al met al ben ik bijzonder te spreken over deze winkel in Engeland. Prettig e-mail contact, snelle levering (15 GBP). Meestal koop ik 2e hands spullen bij Ffordes in Schotland. Die hadden er ook 1 te koop staan maar die was 50 pond duurder. Ik zal voortaan de site van Mifsuds in de gaten houden.

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Bedankt voor die link en tip, altijd handig om weer wat nieuwe adresjes achter de hand te hebben.

Marco
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin