Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,884   Posts: 1,520,527   Online: 828

Results 1 to 8 of 8
    Cor
    Cor is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    5

Defecte BronicaR RF645 gezocht..

Heb al jaren met volle tevredenheid een Bronica RF645 meetzoeker camera, maar nu is de meetzoeker kapot. Volgens mijn reparateur (Danillo in Leiden) is er in het verleden door onzorgvuldig aandraaien van een onderdeel een barst ontstaan in het mechanisme, en is de meetzoeker daardoor langzaam verlopen.

Hij heeft geprobeerd de afstandmeter zo goed mogelijk weer in te stellen, in eerste instantie mislukt, en momenteel probeert hij het nog een keer, maar eigenlijk moet dat onderdeel vervangen worden.

Probleem is dat onderdelen van Bronica niet te krijgen zijn, alleen bij Intro2020 in de UK, maar dan gelijk het hle boven huis voor meen ik 450 pond, dus geen optie.

Dus als iemand nog suggesties heeft, of een kapotte RF645 heeft liggen (zijn niet echt veel verkocht in Nederland begrijp ik)..?

Dank,

Mvgr,

Cor

Shooter
    4x5 Format
    Misschien kan deze je verder helpen

http://www.service-bronica.de/

Cor
    Cor is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Misschien kan deze je verder helpen

http://www.service-bronica.de/

Deze kende ik nog niet, dank je Garry! Tamron duitsland heb ik al wel benaderd, maar die verwees me door naar Engeland, Intro2020.

Mvgr,

Cor

Cor
    Cor is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    ..mm per Email niet bereikbaar, geen goed teken, mijn duits is niet zodanig dat ik makkelijk bel, sowieso is het dan handiger als mijn reparateur zou willen bellen om het probleem uit te leggen...

Cor

Shooter
    4x5 Format
    Even hka een pm sturen die heeft kort geleden nog iets bij hem laten repareren. De man werkt bij linhof en doet bronica thuis er "bij".

kraker's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Quote Originally Posted by Cor View Post
    Probleem is dat onderdelen van Bronica niet te krijgen zijn, alleen bij Intro2020 in de UK, maar dan gelijk het hle boven huis voor meen ik 450 pond, dus geen optie.

Dus als iemand nog suggesties heeft, of een kapotte RF645 heeft liggen (zijn niet echt veel verkocht in Nederland begrijp ik)..?
    De suggestie van Gary klinkt beter dan de mijne, maar ik zeg het toch ook maar even... voor mijn (2e hands) RF645 heb ik inclusief 65mm lens niet-zo-heel-veel-meer dan GBP 450 betaald. Dus: mocht het repareren voor een schappelijke prijs niet lukken, zou ik eerder op zoek gaan naar een *werkende* RF645 dan naar een *defecte*. In het ergste geval heb je dan een objectief dubbel; handig voor als die nog eens defect raakt...

(En nee, de mijne is niet defect, en ik hoop dat dat nog heel lang zo blijft, dus aan een defect exemplaar kan ik je niet helpen. En mijn werkende exemplaar wil ik zeker niet kwijt. )

Edit: aha, okee... als ik even rondzoek op een bepaalde veilingsite, zie ik dat de prijzen van de RF645's recht tegen de huidige economische trend in gaan. Dusss... "repareren is toch voordeliger" (je hoort het Rijk en Johnny al zingen).
    Last edited by kraker; 06-17-2009 at 04:41 PM. Click to view previous post history. Reason: Hm, die prijzen vallen toch tegen...

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

Cor
    Cor is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    ..een nieuwe tweede hands is inderdaad plan B..heb de prijzen echter niet in de gaten gehouden, tzt dan maar in verdiepen, ik heb de hoop dat mijn reparateur nog iets kan doen nog niet opgegeven..

Mvgr,

Cor

Cor
    Cor is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    Even een follow-up..Mijn Bronica is weer gerepareerd! Gelukkig gaf mijn reparateur (Danilo in Leiden; http://www.danilos-camera-service.nl/) en heeft via via toch nog de juiste onderdelen kunnen vinden!

Dus gelukkig kan deze camera mee op vakantie!

Cor

Quote Originally Posted by Cor View Post
    ..een nieuwe tweede hands is inderdaad plan B..heb de prijzen echter niet in de gaten gehouden, tzt dan maar in verdiepen, ik heb de hoop dat mijn reparateur nog iets kan doen nog niet opgegeven..

Mvgr,

Cor

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin